Aug 29 2013

Q&A cu ONVPV-ul: cateva precizari oficiale cu privire la congresul OIV din aceasta vara…

Published by at 8:00 AM under Diverse,Manifestari si targuri,Opinii

 

Dupa cum probabil v-ati dat seama pana acum, sunt o persoana destul de insistenta si incapatanata. Si curioasa. Mai ales in ceea ce priveste cheltuirea banului public.  De fapt gresesc, nu public. Banul nostru, al tuturor. Ca “publicul” acela suntem noi.

 

OIV1Asa ca dupa postarea de asta vara despre congresul OIV, ale carei concluzii si date le imbratisez fara retinere si acum (adica paranghelia aia pe banii nostri nu a ajutat mai deloc vinul romanesc), m-am gandit sa intreb si autoritatile competente despre evenimentul respectiv. Sa nu se spuna ca sunt de rea-credinta, nu prezint si opinia celeilalte parti si minimizez munca oamenilor in scopuri meschine care tin de rating si celebritate. Yeah, right…

Si pentru ca exista o lege  care asigura accesul (teoretic) la informatiile publice am procedat conform acesteia si am trimis o cerere de informatii (publice) la ONVPV. Va recomand sa faceti la fel daca aveti vreo nelamurire cu privire la subiectul “vin” in Romania. Asta bineinteles daca aveti timp si sunteti asa “pasionati” ca mine….

 

Fara sa insist mai mult va prezint mai jos intrebarile mele si raspunsurile primite. Va las pe voi sa judecati cat de pertinente si la obiect sunt acestea.

Doar pe cei care nu au experienta si nu au lucrat in (cu) sistemul public va rog sa luati in considerare ca este o adevarata “arta” in a raspunde la asemenea cereri de informatii venite din partea publicului. Asa cum este o adevarata arta in a formula intrebarile. Arta pe care recunosc ca inca nu o stapanesc la perfectie, dar promit sa o exersez pe viitor…

 

Asadar pentru astazi, Q&A cu ONVPV-ul:

  

1.      Care a fost bugetul total de organizare al evenimentului si defalcarea acestuia pe capitole de cheltuieli?

 

Pentru organizarea Congresului al XXXVI-lea si a Adunarii Generale Extraordinare ale Organizatiei Internationale a Viei si Vinului a fost prevazut un buget total de 363.977 euro (TVA inclus). Cheltuielile necesare pentru organizarea Congresului al XXXVI-lea si a Adunarii Generale Extraordinare ale Organizatiei Internationale a Viei si Vinului au fost suportate din bugetul propriu al Oficiului National al Viei si Produselor Vitivinicole, capitolul bugetar 20 30 30 – Alte cheltuieli cu bunuri si servicii, si din veniturile realizate prin achitarea taxei de participare la congres.

  

2.      Care au fost firmele care au castigat licitatiile organizate in vederea organizarii evenimentului de mai sus si care au fost sumele finale decontate acestora?

 

Firmele, care au castigat procedurile de achizitie publica în vederea organizarii evenimentului si sumele finale decontate acestora, sunt urmatoarele:

–      S.C. ATELIER IMAGE S.R.L. pentru prestarea de servicii de organizare a secretariatelor O.I.V. si management eveniment, pentru suma de 32.500 lei fara TVA;

–         S.C. REMARX S.R.L. pentru prestarea de „Servicii de traducere si translatie simultana”, pentru suma de 49.600 lei fara TVA;

–         S.C. URBAN CATERING S.R.L. pentru prestarea de „Servicii de catering”, pentru suma de 328.495 lei fara TVA;

–         S.C. YES EVENTS SOLUTIONS S.R.L. pentru furnizarea de produse „Logistica si decor”, pentru suma de 123.880,72 fara TVA;

–        S.C. DUAL PROMO S.RL. pentru furnizarea de produse „Tiparituri si materiale promotionale” pentru suma de 58.588,78 lei fara TVA;

–         S.C. LUXURAA S.R.L. pentru prestarea de „Servicii artistice si tehnice”, pentru suma de 159.712,68 lei fara TVA;

–         S.C. TRANSPOMAR INTERNATIONAL S.R.L. pentru prestarea de „Servicii de transport si turism”, pentru suma de 37.459,92 lei fara TVA.

 

 3.      Cine au fost producatorii care au furnizat vinurile pentru eveniment, ce sortimente si in ce cantitati?

 

Producatorii, care au furnizat vinuri pentru eveniment, asa cum reiese si din pagina web a congresului wvvw.oiv2013.ro sectiunea Parteneri si colaboratori, sunt: Vifrana SA; Amb Wine Company; Casa de vinuri Cotnari; Cotnari SA; Jidvei SA; Cramele Recas SA; Casa Negrini SRL; Serve SA; Domeniul Coroanei Segarcea SRL; Vinarte SA; Budureasca SRL; Senator Prodimpex SRL; Murfatlar Romania SA; Cramele Halewood SRL; Domeniile Anastasia SRL; Fine Wine SRL Lacerta Winery; Cari Reh Winery Crama Oprisor; Domeniile Sahateni SRL + Aurelia Visinescu; Alcovin SRL Macin; Odobesti Vinex SRL; Vinex Murfatlar SRL; Viticola Corcova SRL; Crama Delta Dunarii SRL; Winero SRL; Oenoterra SRL; Vincon SA; Speed SRL Husi; Vinicola Averesti 2000 SRL; Avincis Vinuri SRL.

 

 4.      Cine a platit (suportat)  taxele de organizare a conferintei stiintifice si taxele de publicare ale materialelor (lucrarilor) prezentate de autorii romani si la ce valoare s-au ridicat acestea?

 

Avand în vedere faptul ca Romania a fost organizatoarea Congresului al XXXVI-lea si a Adunarii Generale Extraordinare ale Organizatiei Internationale a Viei si Vinului, nu s-au perceput taxe pentru publicarea materialelor prezentate de autorii romani.

  

5.      Care sunt rezultatele cuantificabile pentru industria vinului din Romania si imaginea vinului romanesc pe pietele externe in urma organizarii evenimentelor respective?

 

Cu privire la rezultatele cuantificabile pentru industria vinului din Romania si imaginea vinului romanesc pe pietele externe, ca urmare a organizarii Congresului al XXXVI-lea si a Adunarii Generale Extraordinare ale Organizatiei Internationale a Viei si Vinului, consideram ca este prea devreme pentru a putea vedea asemenea rezultate, avand în vedere faptul ca acest eveniment s-a desfasurat în perioada 2-7 iunie 2013 si ca de atunci nu au trecut decat 2 luni.

 

No responses yet

Trackback URI | Comments RSS

Leave a Reply