Dec 20 2013

Excesul de testosteron dauneaza grav portofelului: Cabernet Sauvignon Domeniile Samburesti 2010

 

Zilele trecute mai toata lumea analiza pe Facebook intr-o postare destul de lunga si cu comentarii destul de acide noua reclama pentru Cabernet-ul de Domeniile Samburesti. Totul a plecat de la un post al lui Cristi Pitulice pe care il puteti citi aici.

Daca la reclama despre femei si Chardonnay nu a sarit multa lume, probabil din delicatete (sic!), la ultima “creatie” s-au gasit ceva comentatori. Pentru ca nu e asa, la vinuri, fotbal, publicitate, branding, mancare, etc ne pricepem cu totii. Si simtim oricum nevoia sa ne dam cu parerea.

 

Acum sa va mai spun ca printre comentatori s-a numarat si subsemnatul care a precizat ca reclama seamana izbitor cu cea de la berea Neumarkt (adica pe sistemul „puternic si amarui” si daca nu iti place gustul respectiv nu esti barbat adevarat; e o problema cu tine, nu cu produsul nostru). Doar ca aici atributele “puternic si amarui” au fost inlocuite cu “ferm, sec si barbatesc” ca sa priceapa “barbatul” mai bine despre ce este vorba in propozitie: despre masculinitatea lui, care ar fi in legatura directa cu preferinta pentru respectivul vin. Conceptul imi aduce cumva aminte de celebrul Macho de la Vincon. Bine, intr-o alta prezentare…dar ideea de baza este aceeasi.

 

Cu “ghidusiile” de  PR ale celor de la Samburesti m-am mai confruntat si in trecut. De exemplu cand au “lansat” Rouge de Roumanie si se faceau ca aleg asamblajul castigator cu tam-tam si juriu mare, iar vinul era imbuteliat si se vindea deja Carrefour de vreo luna. Epic Fail!

 

Una peste alta in cazul meu  declar ca reclama de mai sus a functionat! Nu neaparat ca m-a facut curios cum este vinul (aveam asa o intuitie, bazata pe experientele trecute si nu tocmai faste cu vinurile celor de la Domeniile Samburesti) cat pentru faptul  ca m-a determinat sa ma “sacrific” sa il cumpar. Totul pentru ca sa va spun cat mai exact si voua cum este.

 

 In fine, sa nu va mai tin in suspans, ca barbatii adevarati au rabdare putina si le sare tandara repede, nu? Asadar:

 

Cabernet Sauvignon SamburestiAspect(Culoare): visiniu deschis, cu usoare tente caramizii, semitransparent, diluat si usor apos in margini; pare un Pinot Noir cu ceva ani la „bord”.

 

Nas: intensitate medie spre scazuta, rudimentar, prafuit, inexpresiv, cu fruct copt si in tente oxidate, madeirizate si usor dulceag – alcoolice de lichior ieftin de fructe. Usoare adiere de doaga, impresii metalice si de grafit.

 

Gust: atac agresiv, evolutie descarnata, cu vagi adieri de fruct obosit, supracopt, oxidat. Pare un gem de fructe care a fermentat peste vara pe balcon si care tocmai a fost diluat cu apa. Aciditate iesita din corp (care corp?). Aceleasi nuante de butoi si doaga se pastreaza si pe palatin; fructul trebuie cautat in mod profesionist ca sa il puteti gasi. Final cu tanini verzi, duri, postgust scurt, arzator, alcoolic, cu ceva gemuri invechite.

 

Pe scurt un vin Slab, dezechilibrat, oxidat, din care fructul lipseste aproape cu desavarsire. Lipsit de prospetime, a trecut demult de perioada optima de consum (daca a existat  vreodata asa ceva).

 

Vinificat in 2010, imbuteliat in octombrie 2013 probabil ca a fost tinut prin recipiente de lemn mai vechi sau sunt ceva probleme de igiena prin crama. RPC-ul este sub zero si chiar ma simt inclinat si indreptatit sa imi cer cei 23.99 lei inapoi de la Mega Image. Am un sentiment de „pagubit la FNI” iar cu banii respectivi luam doua vinuri frantuzesti corecte de acolo.

 

Da, teoretic Samburesti-ul da vinuri din Cabernet Sauvignon mai „ferme si barbatesti”, dar nu e cazul celui de fata. Pentru mine e la limita potabilitatii. Daca vreti neaparat pentru Sarbatori Cabernet Sauvignon de Samburesti, mai puneti 5-6 lei peste cel de fata si luati Castel Bolovanu, fratele mai mic al lui Soare de la Vinarte. Este, in opinia mea, Cabernetul cu cel mai bun raport pret calitate de pe piata. Nu sufera comparatie cu cel de fata, acela chiar e vin si o sa il intelegeti mult mai bine. Si el pe voi…

Daca va da mana si vreti sa vedeti cum arata cu adevarat un Cabernet Sauvingon de Samburesti ferm si barbatesc, care a confirmat in timp, luati Soare. Dar atentie ca s-ar putea sa dea dependenta…:)

 

Apoi, daca nu tineti mortis sa beti de Samburesti, luati CS Castel Huniade de la Recas. E si mai ieftin si mai bun. Si rosiile lor de pe Schwaben Wein sunt mult peste cel de fata, chiar daca sunt la jumatate de pret. Daca nu vreti neaparat CS pur, luati un Bon Ventos portughez din Mega sau incercati-va norocul cu ceva rosu fratuzesc de prin Lidl sau Mega Image…scutiti o caciula de bani si oricum primiti “mai mult vin” in schimb. Si iata pe scurt si un mic ghid despre ce  Cabernet (sau vin) bem zilele acestea la mesele imbelsugate…

 

In incheiere, de Sarbatorile acestea, stapaniti-va testosteronul si incercati sa demonstrati ca sunteti barbat prin alte metode decat cumparand vin sub impulsul reclamelor “cu mesaj” de la TV. Mai bine luati un buchet de flori doamnei de banii respectivi…

Oricum cei Domeniile Samburesti se pare ca pot face reclame “provocatoare”, chiar daca acestea functioneaza practic in aceleasi clisee clasice. Dar pana sa faca si vin le mai trebuie probabil ceva timp. Dupa parerea mea…

 

25 responses so far

25 Responses to “Excesul de testosteron dauneaza grav portofelului: Cabernet Sauvignon Domeniile Samburesti 2010”

  1. Razvanon 20 Dec 2013 at 1:42 PM

    Exceptional comentariul, Dane!

    Am gustat si eu vinul (tot din curiozitate) si sunt perfect de acord cu tine la orice punct.

    Dar, reclama fiind sufletul comertului, sunt foarte curios cat Cabernet de Samburesti va ramane pe rafturi dupa Sarbatori!

    Razvan

    [Raspunde]

    Dan Micuda Reply:

    @Razvan, Multumesc Razvan! Sarbatori Fericite udate cu vinuri bune!

    [Raspunde]

  2. Marianon 20 Dec 2013 at 2:42 PM

    Ma asteptam la un comentariu acid, fara …”aciditate integrata” 🙂 , asa cum si este. No coment. Am spus, mai de mult, ce aveam de spus.
    Vreau sa-i raspund si lui # Razvan : Nu vor ramane multe sticle pe rafturi; cat timp ne vom ocupa de vinuri si nu de educatia consumatorilor acestia vor consuma ca si pana acum : vazut reclama, placut, incantat si cu orgoliul “zgandarit” ???= Cumparat!
    Efortul, trebuie concentrat pe educatia consumatorului. La un nivel amatorial, de curs, vor descoperi adevarata frumusete a acestui produs: VINUL.
    O data descoperita, calitatea, cum se deosebeste si cum se defineste ea, este greu sa mai accepti vinuri….fara !
    In acel moment, criticii “neautorizati”, dar cumparatori de vin, vor fi multi si vor avea un cuvant foarte greu de spus. Pana atunci vom fi aceiasi care ne citim postarile, ne dam “like” unul altuia si incercam sa ne luptam cu…..morile de vant.
    Marian

    [Raspunde]

    Dan Micuda Reply:

    @Marian, Asa este, din pacate suntem inca putin cei care vorbesc despre vin, dar parca mai multi decat acum cativa ani.
    Clar nu suntem inca o masa critica pentru a influenta piata sau producatorii, dar incet-incet lumea se “trezeste”. O sa ne ajute mult la democratizarea vinului bun si marile lanturile de magazine care deja aduc vin ieftin si corect de afara

    In rest eu fac ce pot si ce imi sta in putere in aceasta privinta (in cazul de fata sa semnalez ca vinul nu este atat de bun pe cat este laudat in respectiva reclama).
    Desi cred ca am ajuns unul dintre cele mai “pomenite” personaje din peisajul oenologic autohton..:)
    Dar nu-i bai ii dau inainte, chiar si cu morile de vant…
    Sarbatori Fericite!

    [Raspunde]

  3. Cristian. E.on 21 Dec 2013 at 2:21 PM

    Vinul il stiam mai demult si nu m-a incantat, de fapt cand l-am baut si am inghitit prima gura am auzit vibrand prin tample melodia celor de la Cassa loco – “Ce bine imi pare ca ai luat teapa”…Un cabernet mult mai bun este un Beci Domnesc sec din 2009. Eu unul nici nu ma atingeam de el daca nu lua si o medalie la vinul.ro 2013 si nu scria si George de el…ce la randul lui nici el nu avea de gand sa-l cumpere si sa-l guste…Ei bine acel Beci Domnesc la 15 lei este sapte clase peste samburesti…http://lucruribune.blogspot.ro/2013/11/beciul-domnesc-cabernet-sauvignon-sec.html
    Nu stiu cum se face, dar la Vincon cred ca au chemat preotul pe acolo ca nu mi-a venit sa cred ce vin am baut la 15 lei…sec… nu dulce/dulceag/dulcisor
    Si melodia ce mergea mai bine…nu de alta ,dar era mai buna la reclama…
    http://www.youtube.com/watch?v=0UT2E7o5Gkw

    [Raspunde]

    Dan Micuda Reply:

    @Cristian. E., 😀 Chiar sunt curios cu Beciul Domnesc..la cat am hulit noi gama aia..:D
    Pe la un Goodwine am incercat si eu o Sarba in sec extrem de potabila tot de pe Beciul..
    Chiar m-as bucura ca Vincon sa se puna la punct pe gama asta.

    [Raspunde]

    burebista Reply:

    @Cristian. E., am baut si eu acel beciul domnesc 2009 .nu e bun de nimic . e un fel de schwaben wein . alcoolul e iesit din corp culoarea rosu -caramiziu . nasul e aproape inexistent .gustul e dominat de alcoolul foarte pronuntat . poate te-a fermecat premiul -medalia pusa si pe sticlele imbuteliate cu 6 luni inainte de concurs . sau poate nu vorbim despre acelasi vin . pacat de bani .asta din care am baut eu astazi a fost imbuteliat pe data de 25.10.2013 . poate tu ai nimerit alt lot . oricum nu pricep cum a primit acest vin medalie chiar si la un concurs din Romania . asa ca ganditi-va bine inainte sa luati CS Beciul Domnesc 2009 . dupa parerea mea nu are valoare ca vin . e doar o bautura cu alcool .

    [Raspunde]

  4. burebistaon 26 Dec 2013 at 6:09 PM

    ai descris aproape perfect acest vin . problema e ca si ala din 2009 , pe care l-am baut eu , era la fel , absolut identic . si cred ca si 2011 o sa fie la fel . daca ne gandim cu ce s-a ocupat valvis inainte de a fi proprietar la vitipomicola samburesti , adicatelea a fost producator de lapte , probabil mai are mult pana sa creasca si sa poata bea un vin , asa cum fac ” barbatii ” . si poate va intelege ca e enervant sa citesti pe eticheta principala a unei sticle de vin ceva gen : ” cand spui samburesti spui cabernet sauvignon ” . parca asa scrie .numai chestia asta spune :PERICOL ! daca mai adaugi si reclama e clar . eu am baut in 2012 acest vin care era vinificat in 2009 , deci nimic nu se schimba aici . care ar fi alea frantuzesti de la megaimage ? eu am vazut un baldik la 25 de lei . parca erau si unele mai ieftine , dar pentru ca nu am informatii suficiente le-am ocolit . m-as bucura daca as primi cateva ponturi . multumesc anticipat . Sarbatori Fericite .

    [Raspunde]

    Dan Reply:

    @burebista, Salut! Pai am vazut ca au un CS de Pays d’Oc din 2012; l-am cumparat si il incerc zilele astea. Am auzit ca e ok si costa, tinete-te bine, 8.99 lei.
    In rest, merita o vizita la Lidl pentru ceva portugheze sau franceze…am mai scris si eu si George Mitea sau Ciprian Haret de ele. Ieftine si bune!

    Sarbatori fericite! Si vinuri bune!

    [Raspunde]

  5. burebistaon 27 Dec 2013 at 3:54 PM

    multumesc si Sarbatori

    [Raspunde]

  6. burebistaon 27 Dec 2013 at 3:56 PM

    multumesc !l-am vazut si eu . Sarbatori fericite cu vinuri bune .

    [Raspunde]

  7. burebistaon 30 Dec 2013 at 2:00 PM

    Pays d”Oc nu mai e , s-a vandut . doar Bon Ventos a mai ramas . si ca sa vedeti ca nu intotdeauna reclama e sufletul comertului , nici Domeniile Samburesti nu s-a prea vandut , la toate categoriile CS , merlot sau Rouge de roumanie . nici la mega image nici la cora . in schimb a avut succes la cora caloian CS la 21 de lei .atat de mare succes , incat in raft a aparut caloian CS din recolta 2013 . incredibil !

    [Raspunde]

    Dan Reply:

    @burebista, E halucinanat cat de repede dispare Pays d’Oc ala de pe rafturi..o sa scriu despre el dupa sarbatori. Se pare ca publicul din Romania se desteapta incet-incet…
    Si Bon Ventos e bun la banii respectivi.
    Caloian la 21 e lei e un vin ok. In jur de 20 de lei, acela e pretul lui corect, pentru piata din Romania. Si minunile, cum ar fi Caloian 2013, apar de Craciun nu? 🙂

    [Raspunde]

  8. burebistaon 02 Jan 2014 at 4:21 PM

    da , am luat si eu o sticla , de curiozitate si era ok . altfel decat ultimul baut de mine , care era din 2011 . asta aduce a huniade dar mai putin taninos si cu alcoolul mai redus .e mai catifelat . in fine , cred ca via lor s-a mai maturizat .si poate si ei s-au mai maturizat . ramane de vazut . la multi ani !

    [Raspunde]

  9. burebistaon 07 Jan 2014 at 5:21 PM

    ei , si au trecut si sarbatorile . iar CS Pays d”Oc a reaparut in raft . acum stiu si de ce dispare repede din raft . la 9 lei trebuie sa fii ignorant , sa nu fi auzit despre el , ca sa iei unul romanesc , care costa dublu si e mai slab calitativ . acest vin este ceva mai lejer , aluneca usor , fara ca alcoolul destul de mare , parca 13.5 % sa se simta .e un vin care se poate bea oricand . eu l-am combinat cu niste mici si a fost foarte bun . asta asa ca sa fie si ceva romanesc . si mai ales are o culoare asa de inchisa cum rar am vazut . una peste alta , poate fi vinul de masa de zi cu zi . si mai sunt si altele ieftine la mega image . am vazut chianti , montepulciano d”abruzzo , parca nero d”avola daca nu ma insel . oricum vinurile romanesti la 3-4 euro cred ca nu fac fata . daca romanii se vor trezi , vinurile romanesti vor suferi o corectie , zic eu binemeritata .

    [Raspunde]

    Dan Micuda Reply:

    @burebista, Deci te-am trimis bine la el…:D De pe acolo e cel mai bun RPC. Ca vin de zi cu zi e imbatabil..

    [Raspunde]

    burebista Reply:

    @Dan Micuda, astazi am facut cunostinta cu Bons Ventos 2011 . si asta e un star , chiar daca e mai scump , 14 roni . dar e si mai complex , probabil fiindca e un cupaj . are arome mai pronuntate de fructe rosii si negre si ceva ciocolata caramelizata . alcoolul modest , tanini potoliti . e mult de scris asa ca spun doar atat : e imbatabil la acest pret , din ce stiu eu .poate or mai fi si altele mai bune , dar inca nu m-am intalnit eu cu ele .

    [Raspunde]

    Dan Micuda Reply:

    @burebista, Da, eu prefer sa dau 5 lei in plus pentru el…doar si pentru ca spre deosebire de “Rata” de Pays d’Oc are ceva personalitate si trasabilitate la producator.

    [Raspunde]

    burebista Reply:

    @Dan Micuda, asa este imi statea pe limba : acest vin are intr-adevar ceva aparte , al lui . si eu o sa dau 5 roni in plus pentru asta .

    [Raspunde]

    burebista Reply:

    @Dan Micuda, intre timp am fost si la Lidl . acolo am vazut pays d”oc merlot la 11 lei . o gama de vinuri cimarosa sau cam asa ceva la 12 lei . oricum sunt multe frantuzesti , portugheze chiar si nemtesti . iar alea romanesti sunt mai putine . dar sunt atat de aiurea asezate ca te zapacesti . mie mi-a luat ochii un frantuzesc de Bordeaux – L”or de Chateau de L ‘orangerie la 20 de lei , un merlot-cabernet 2012 .astia au pagina pe internet . frate dar sunt atat de ieftine , ca iti e frica sa le cumperi . incepi sa iti pui intrebari gen :dar oare de ce e asa ieftin ? cel putin la Cimarosa sunt vreo 5 feluri toate la 12 lei . shiraz adus tocmai din australia la 12 lei ? oare se intampla ceva pe plan mondial si noi romanii nu stim ? pentru ca nu cred ca baga lidl la vanzare porcarii . acel l”or il voi cumpara cu prima ocazie . si erau unele din portugalia la 16-17 lei . totusi pana atunci , pentru ca aveam de gand sa iau o feteasca am luat una domeniile dealu mare urlati la 18 lei si ceva de la carrefour care e aproape de lidl . la banii astia merita , mai ales fata de cora . de fapt acum am terminat cu cora . au umflat preturile parca ar fi magazin la coltul blocului . uite unii ca astia tin vinul la pret ridicat . si il vand apoi la oferta cand e deja copt . asta e , conservatorismul costa . sper ca si altii care citesc ca am scris eu sa caute vinul acolo unde e cel mai ieftin , pentru ca e si mai proaspat imbuteliat datorita rulajului mare . iar portughez era unul rosu Quartetto la vreo 16 lei un cupaj de 4 soiuri .si dupa experienta placuta cu Bons Ventos , ceva imi spune ca aceste vinuri genul cupaj din portugalia sunt deosebite .

    [Raspunde]

    Poseidon Reply:

    @burebista,

    ” shiraz adus tocmai din australia la 12 lei ? oare se intampla ceva pe plan mondial si noi romanii nu stim ? ”

    EXACT, omule! Noi, romanii, chiar NU STIM. Si nu stim multe. Insa ne place sa ne dam experti si atotcunoscatori. Asta este marele defect al natiilor fara identitate care nu reusesc sa se ridice din propria mocirla. Asa am fost de mii de ani pe acest pamant, asa vom ramane. Este o caracteristica genetica deja.

    Referitor la acele vinuri din Australia, Africa de Sud, Chile etc. in sticlele CIMAROSA – sunt niste vinuri excelente, controlate calitativ de legislatia britanica, deoarece la mijloc este o mare companie britanica ce leaga contracte cu toate colturile lumii si MENTINE standardele de calitate de la an la an – deh.. tipic britanic, nu romanesc. Acele vinuri sunt aduse la preturile de care spui datorita fenomenului ECONOMIES OF SCALE. Fiecare continent produce in masa un anumit tip de vin, se imbarca in containere pe un vas si se livreaza in toata lumea. Asa poti sa ajungi la un pret extreme de satisfacator, deoarece nu ai nevoie de sapte mii de distribuitori agarici care sa puna adaos la pret sa iti aduca sticla de la 2 euro la 7. Asadar, DA, noi romanii chiar nu intelegem economia globala, iar aceasta discutie este un exemplu perfect din care ar trebui sa invatam sa ne tinem macar gura in fata nestiintei noastre. Cu stima, Radu Macici.

    [Raspunde]

  10. burebistaon 08 Jan 2014 at 12:12 PM

    da , iti multumesc pentru recomandare . la categoria 2-5 euro nu are multi concurenti – un exemplu e castel huniade la 17 roni . asta vorbind despre pretul de zi cu zi al vinurilor romanesti . la reducere , eu am luat de sarbatori un CS domeniile dealu mare urlati cu 21 de roni , care a ramas nebaut . acum le compar , si diferenta nu e prea mare .ala de urlati are in plus niscaiva vanilie si aplecare catre fructe rosii , bineinteles fiind si baricat .e si un pic mai corpolent . asta e mai spre fructe negre . dar e incredibil raportul calitate – pret . e un vin gen marca proprie delhaize -asa se numeste in belgia , iar mega image e group delhaize pe care l-a cumparat in anul 2000 , mi-a spus cineva care a stat mult pe acolo . tot acolo un j.p.chenet costa 3 euro fata de 5.5 in romania .si asta e doar un exemplu . urmatorul vin pe care il voi incerca va fi Bon Ventos . oricum , daca e sa compar acest vin cu ala de samburesti , ca de la asta a plecat discutia , ala nu e vin . la cora costa 20 de lei si tot nu se vinde . o sa incerc sa ajung si pe la Lidl . ceea ce vreau eu sa subliniez e ca vinurile romanesti au raport calitate – pret bun doar cand sunt la reducere . din pacate .

    [Raspunde]

    Dan Reply:

    @burebista, Vinurile sunt in regula, nu e nimic aiurea cu ele…bine unele mai bune, altele mai slabe. E in schimb ceva in neregula cu noi ca piata, ca avem preturi mari la vin intretinute artificial de producatori/importatori/comercianti.

    Cele de Cimarosa sunt brandul lor parca, importate de prin Lumea Noua cu vaporul si imbuteliate in UE. Vinuri corecte, fara probleme, au luat chiar medalii pe la Decanter.
    http://www.decanter.com/dwwa/dwwa-coverage/529110/dwwa-2011-gold-for-under-4
    http://www.decanter.com/dwwa/2012/wine/cimarosa-chardonnay-colombard-2010/3435

    La un moment dat am scris si eu de unul:
    http://www.provin.ro/2011/11/30/o-tara-cat-un-supermarket-cimarosa-cabernet-sauvignon-2010/

    [Raspunde]

    burebista Reply:

    @Dan, la pretul asta asa ma gandeam si eu , ca au venit cu cisterna pe batranul continent
    . dar daca sunt bune e ok . intre timp eu am incercat un MONTEPULCIANO d ‘ ABRUZZO luat de la mega image , din 2012 .scrie pe spate in italiana ca e imbuteliat de Delhaize group . e vinul casei , cum s-ar zice . de fapt de aia l-am si luat pentru ca e produsul lor . mai sunt unele italienesti pe acolo dar au alt importator , asa ca l- am ales pe asta . costa 15 lei . e si acesta in aceeasi linie cu celelalte vinuri bune la pret mic . e mai spre fructe rosii , e condimentat , tanini la nivel redus , alcoolul tot asa , bine integrat .post gust mediu , piperat . e un pic mai corpolent si e mai mult decat agreabil .cred ca george mitea a scris despre el .cred ca asta e reteta de succes : vinul sa fie imbuteliat de producator si distribuit de un lant de magazine gen mega image , lidl, etc . sau imbuteliat chiar de cei care il vand . in felul asta se elimina importatorul , adica veriga inutila care ridica pretul . in orice caz soiul asta de struguri este mai mult decat interesant . nu mai bausem pana acum vin din acest soi . m-am perpelit vreo 20 de minute pana l-am luat .asta de teama unei ratari . dar totul e bine cand se termina cu vin bun .

    [Raspunde]

  11. […] spotul celor de Samburesti e apa de ploaie fata de lucratura de fata. Aici avem imbinate cu finete psihologia omului de rand, […]

Trackback URI | Comments RSS

Leave a Reply