Jul 26 2013

Despre vinul romanesc in 10 intrebari cu dna Mihaela Tyrel de Poix (Partea II)

Published by at 8:00 AM under Interviuri,Marketing,Opinii,SERVE

Scut SERVE

 

Continuam cu partea a II-a interviului pe care dna Mihaela Tyrel de Poix, directorul general SERVE, a avut amabilitatea sa mi-l acorde. Prima parte am publicat-o luni, urmand ca finalul sa il cititi saptamana viitoare. Asadar astazi despre competitivitatea vinului romanesc, preturi, bloggeri si filozofia care ghideaza  SERVE de aproape 20 de ani :

 

 3. Este vinul romanesc competitiv pe pietele externe? Ce feedback aveti pentru vinurile pe care le exportati si cat conteaza exportul pentru SERVE?

 

  • Atunci cand, cum spuneam, raportul calitate – pret este corect, da: este competitiv. Vinul Romanesc, a trecut de acum bariera calitatii, este „on the safe side”, dar mai avem de lucru la raportul cu preturile. Pentru a avea un export semnificativ, Romania trebuie sa aiba in oferta si vinuri cu preturi ex cellars de peste 3 €, dar si vinuri de volume care nu trebuie sa depaseasca 1,50 sau maxim 2 €: primele vor trezi interesul curiosilor care pot accepta sa „riste” peste 10 € pentru a incerca un vin nou dintr-o tara necunoscuta, si vor creea imagine in zona celor pe care ii numim „prescriptori de opinie” (care din pacate sunt putini ca numar), iar cea de-a doua categorie creeaza imagine in marea masa a consumatorilor care isi doreste un vin corect la un pret sub 5€ . Competitia este inca acerba pe acest ultim segment. Avem insa nevoie sa acoperim ambele categorii pentru a ne crea un renume.
  • Avand in vedere ca SERVE are clienti la export cu care lucreaza de 15 ani (SAQ Canada), 10 ani (Belgia), 15 ani (Franta), etc, feedback-ul este bun si foarte bun: exista regularitate si raport pret/calitate corect.
  • Daca intrebarea se refera la volum, este vorba despre 30%, daca se refera la importanta – minim 50%; daca dorim ca Romania sa fie considerata o referinta in viticultura mondiala, trebuie sa exportam.

 

 4. Bloggerii de vin joaca un rol in piata si care credeti ca ar fi acela?

 

  • Da, cu siguranta, unul deosebit de important.
  • Rolul este educational cu doua tinte: consumatorul si producatorul; daca noi, producatorii, reusim sa trecem peste micile mandrii si frustrari, sunt lucruri interesante in articlolele blogerilor pentru ca exprima in mare masura opiniile consumatorilor combinate cu parerea avizata a amatorului educat sau chiar a specialistului.
  • In acest sens cred ca unul din rolurile blogerilor in etapa in care ne aflam este acela de a deveni calea de comunicare intre consumator si producator, de a ajuta in mod esential oamenii tineri, 25-35 ani, in clasificarea produsului „vin” in functie de criterii reale (nu exclusiv de pret si provenienta), de a trezi interesul pentru lumea vinului care este mult mai complexa decat licoarea in sine, de a crea comunitati de pasionati, de a ajuta la intelegerea mesajului producatorului de catre consumator.

  

5. Descrieti va rog in cateva cuvinte filozofia SERVE si a vinurilor produse de D-voastra?

 

Filosofia SERVE este Curaj, Inovatie, Respect, Solidaritate:

 

  • Curaj, pentru ca fara curajul lui Guy de POIX de a infrunta in martie 1993 Romania post ‚89, SERVE nu ar fi existat; si pentru ca echipa noastra are curajul de a continua;
  • Inovatie si pionierat, pentru ca, pe scurt: am fost prima crama privata din Ceptura (1995) si din Romania post revolutionara, prima crama unde s-au folosit benzi rulante de cauciuc in loc de snecuri pentru deplasarea recoltei catre vasele de fermentare si fermentare cu controlul temperaturii, am infiintat prima retea de distributie exclusiv HoReCa (1994), am produs primul roze sec (1995), am lansat primul vin „cuvée” (1999),  am plantat primul Chardonnay din Dealu Mare (2006), am infiintat prima societate exclusivista dedicata vinurilor „Clubul Vinului” (2005) si primul club privat de vinuri „Clubul Cavalerilor” (2009), am organizat prima intalnire cu bloggerii de vinuri (2009) si primele degustari verticale la crama (2011) si avem prima verticala de peste 10 editii de vinuri (Cuvée Charlotte), suntem primii care folosim energia eoliana pentru racirea vinurilor (2012) … Par laude, dar reprezinta pura realitate.
  • Respect pentru parteneri (consumatori, manageri de restaurante, distribuitori, blogeri, jurnalisti, angajati, competitie) prin calitatea vinurilor noastre si preturile pe care le practicam dar si prin serviciile pe care le oferim si modul in care intelegem sa tratam relatiile nu intotdeauna usoare din industrie.
  • Solidaritate pentru ca am sustinut si sustinem in continuare numele si imaginea vinurilor Romanesti, fara sa urmarim exclusiv scopuri comerciale.

 

 6. In ultimii ani calitatea vinurilor producatorilor romani a crescut in mod evident, mai ales in urma investitiilor realizate din fonduri europene. Care sunt principalele atu-uri care ar trebui sa mentina SERVE in fata concurentei?

 

  • Experienta in vinificatie si constanta dovedita a calitatii vinurilor noastre, varsta plantatiilor, notorietatea pe piata, dar numai cu conditia sa fie dublate de flexibilitate si adaptabilitate la noile conditii concurentiale.
  • Eleganta catre care tindem in produsele pe care le creem, in abordarea de marketing si in relatiile cu toti partenerii nostri.

 

2 responses so far

2 Responses to “Despre vinul romanesc in 10 intrebari cu dna Mihaela Tyrel de Poix (Partea II)”

  1. […]  Astazi va prezint ultima parte a interviului cu D-na Mihaela de Poix, director general SERVE cu informatii interesante privind preturile vinurilor romanesti, participarea la targurile internationale de vin si proiectele SERVE pentru viitor. Primele doua parti pe gasiti aici si aici. […]

  2. […] SERVE ( Partea a II-a ) […]

Trackback URI | Comments RSS

Leave a Reply