Feb 28 2013
Ce ne aduc in 2013 criza si Faurar-ul 2012 de la Davino (?!?)
Pai de fapt pot sa va spun ce ne-a adus deja Faurarul in 2013: o luna de iarna blanda, fara mari zapezi, majoritar cu ploi, total diferita de acum un an cand inotam prin zapezi si coduri portocalii. Eu zic ca am scapat ieftin anul asta..:D
Nu va speriati ca nu s-a mutat buletinul meteo pe blogul de fata. Doar ca, tinand cont de faptul ca luna care tocmai se incheie este denumita popular Faurar sau “Luna Lupilor” (care au stat “la tara” pe la munte stiu de ce ), m-am simtit dator sa va expun “postgnoza” meteo de mai sus…
In continuare ne vom ocupa de sectorul vin si va aduc in atentie oferta Davino pe segmentul low-cost.
De fapt ca sa fim corecti este vorba de oferta SC Unicom Production SRL, dar cum cazul de fata este unul clasic in care brandul a “inghitit” producatorul, o sa extrapolam si o sa zicem ca Faurar-ul este facut de Davino.
De fapt nu este asa. Nici Ceptura sau “celebrul” Chateau Domenii (fost Grand Cru Classe Appelation Dealu Mare Controlee) nu sunt produse de catre Davino, ci de acelasi SC Unicom Production SRL.
Doar ca segmentul “premium” al producatorului respectiv a devenit involuntar (sau voluntar, depinde cum vreti sa o luati) element de identitate si branding pentru celelate game. Va provoc sa imi gasiti vreun magazin online unde gamele de mai sus sa nu fie trecute la producatorul “Davino”. Care de fapt nu exista…
Bine la confuzia asta probabil ca a achiesat tacit si producatorul, beneficiind pentru gamele de baza de expunerea si brandingul gamelor premium. O chestie interesanta de altfel pe care nu o pot face multi din piata tinand cont ca nu prea au game premium foarte vizibile si cu expunere buna in piata. Iar cei care le au, sunt branduite in asa fel incat nu pot imprumuta nimic din denumire (in afara de cea simpla, a producatorului) gamelor “low”. Probabil ca v-am pierdut pe parcurs cu rationamentul asta complicat, dar e o chestie de marketing interesanta la mijloc si de aici toata divagatia de mai sus …:D
In fine, discutam astazi de Faurar-urile 2012, Alb si Rose: vinurile Davino pentru “plebei”. Si cu asta am sintetizat intr-o fraza mecanismul de branding de mai sus. Daca nu ai bani de Revelatio, Reserva, Domaine Ceptura sau Flamboyant, te poti impaca cu gandul ca in jur de 20 de lei poti lua un Faurar. Offcourse nu o sa iei aceeasi calitate (si producatorul are grija de asta) dar conceptul si eticheta sugereaza subliminal o chestie acest gen. Si oricum ai da-o, iti faci treaba cu el.
Dupa cum stiti 2012 nu a fost tocmai un an fericit pentru producatorii din Romania si in special pentru cei din Dealul Mare: productia mica si caldurile bruste si excesive care au dus la acumulari mari de zahar si coacere rapida, si-au spus cuvantul. Bine nici pe continent sitaatia nu a stat mai roz…
Asa ca eram curios cum se prezinta vinurile de pe segmentul “low”, pentru ca pe segmentele superioare arsenalul tehnic si calitatea materiei prime permit producatorului o marja mai mare de manevra pentru a-si echilibra vinurile. Pana la urma problema la noi nu este faptul ca nu exista vinuri bune, ci faptul ca nu exista vinuri ieftine si bune.
Deci:
Faurar Alb de Ceptura 2012
Aspect (Culoare): Galben pai, cu nuante tinere , verzui spre menisc
Nas: Direct, intens, puternic aromat, bombastic, usor drojdios in dechidere. Te izbeste apoi cu un cocktail de fructe coapte, preponderent exotice, plus note de pepene galben, mere si pere parguite. In fundal defileaza sfios nuante florale de soc si tuse de citrice in gama dulce (portocale, gref rosu, etc.). Agitat in pahar Sauvignon Blanc responsabil de bomba de fruct de mai sus isi dezvaluie usor aromele tipice de agrise si chestii associate cu pisicile.
Gust: Atac in note proaspete, urmat de o evolutie marcata de un corp mediu, liniara si o aciditate salbatica, usor dura (probabil ca Rieslingul mai are nevoie de ceva timp in sticla sa se imprieteneasca cu Sauvignon-ul si Feteasca). Senzatiile gustative duc spre citrice de gen gref si aceleasi fructe exotice, dar cu o intensitate mai mica decat in nas. Finalul este amarui, chiar picant pe alocuri, cu o aciditate care creste spre cote de nebanuit. Unora le-ar putea parea usor iesita din corp, dar mie personal imi plac vinurile mai acide, crocante, care iti lasa un “feeling” proaspat pe palatin, deci chestia asta constituie un plus. Postgustul este tonic, cald, insotit de nuante de citrice (clasice de data asta: lime, gref alb) si mere verzi plus tente usor minerale.
Per ansamblu un vin Bun, extractiv, amplu si in acelasi timp neasteptat de acid si vibrant pentru anul respectiv. Probabil ca aciditatea si notele picante din final se vor mai domoli in sticla, vinul fiind de abia imbuteliat. Nasul oricum este suprinzator si va place cu siguranta segmentului de consumatori vizati. La preturile de prin online-ul romanesc RPC este si el unul Bun. La 21 de lei eu nu prea vad asamblaje de pe la noi care sa ii stea in fata. Si nici varietaluri nu sunt multe.
Faurar Rose de Ceptura 2012
Aspect (Culoare): Stralucitor, mediu pigmentat, ceva intre somon si ochi de prepelita.
Nas: parfumat, intens, simplu, direct, (comercial?) cu fructe rosii de padure parguite (zmeura, fragi) si capsuni parfumate plus ceva note de dulceata de trandafiri.
Gust: Atac corpolent, cu prezenta pe palatin si aciditate medie care echilibreaza partial corpul. Note extractive, de fructe dulci, confiate si aceleasi fructe rosii de padure din nas. Alcoolul (un redutabil 13,9%) isi face simtita prezenta pe final, imprimand un aspect cald care se prelungeste in postgust alaturi de tuse fructate si usor tonice. Racirea mai puternica ii confera un plus de integrare si echilibru.
Un rose Acceptabil, prezent, usor apasat, persistent, picant care sta sub semnul datelor climaterice ale anului 2012 care au dus nivelurile alcoolice ale vinurilor din zona Dealu Mare spre cote de nebanuit. Ca interval de pret este in jur de cel de mai sus (22 de lei), iar RPC-ul este Bun.
Eu personal sunt un fan declarat al Rose-urilor de Provence, mai lejere si acide, dar pe la noi asa ceva nu prea o sa gasiti. Cel putin nu la banii astia..:D Iar daca va ganditi sa va aduceti din Franta nu va zgarciti la bani (adica nu le luati pe cele mai ieftine) pentru ca vor fi prea lejere si acide si in consecinta vi se vor parea apara chioara (eventual cu sare de lamaie in ea)..:D
In concluzie: Doua vinuri extrem de corecte la banii care se cer pe ele. As zice studiat de corecte si atent calibrate in privinta raportului calitate pret existent pe piata de la noi. Am trait cumva o senzatie ciudata, ca s-ar fi putut cu usurinta mai mult, dar asta s-a dorit pentru segmentul respectiv. Iar asta e o senzatie pe care nu o intalnesc foarte des la producatorii romani si care presupune din partea producatorului atat sa stii sa faci vinuri, cat mai ales sa cunosti foarte bine piata si consumatorii carora te vei adresa cu vinurile respective.
Si apoi “imprumutul” asta de imagine de la gamele superioare e o arma cu doua taisuri. In acest sens vinurile de mai sus le puteti privi din doua perspective:
- Daca va ganditi ca sunt facute de Davino si stiti vinurile respective, o sa incercati sa le gasiti defecte celor de fata. Si le veti gasi.
- Daca le puneti in contextul general al vinurilor de pe la noi si ziceti ca sunt facute de un SRL din Ceptura ( sa ii zicem Unicom Production) o sa fiti incantati si o sa constatati ca sunt putine vinuri pe piata care sa ofere atat de mult in categoria respectiva de pret si cu care sa le puteti compara
Pana la urma fericirea e o chestiune care tine in primul rand de perspectiva si revenind la o celebra zicala: “fiecare este victima propriei minti”…:D
Asa ca in concluzie, cei cu rate la banci sau(si) cu vin care nu se vinde din cauza ca e prea scump (deh daca Davino poate, nu inseamana automat ca poate oricine) luati-o mai usor cu criza (nu stie nimeni ce o sa ne aduca in 2013), fiti optimisti, luati un paharel si ascultati indicatiile de mai jos izvorate din intelepciunea populara: “De te duci hai-hui cu gandul/ Iti sapi singurel mormantul”.
Si un sfat gratis pentru cei care vor sa vanda cu preturile Davino: v-as recomanda mai intai sa copiati Unicom Production la genul asta de vinuri si preturi. E un exercitiu care caleste un productor si ii legitimeaza cumva vinurile “mari”.
In schimb daca preferati sa legitimati (preturile) Davino, este o chestie de perspectiva. Pana la urma cine sunt eu sa va dau sfaturi…chiar si gratis!
Am zis! 😀
P.S. Atentie la traducere si la sloganul final “Pe timp de criza, investeste in alcool”. Nu se refera la producatori insa..:D
M-ai facut curios, chair azi ma duc sa-l caut pe cel alb…pacat ca cei de la Davino nu vin deloc pe la nici o expozitie de profil gen Goodwine, Vintest etc…
Clipul ales este bestial mai ales cu vinul descris…petrecere si voie bune (cu toate ca ma indoiesc ca ar da 21 de lei pe sticla in loc de un PET Muscatel ));, in film vad ca sunt consumate numai spirtoase – o bila neagra regizorului, dar intr-o tara latina mergea mai bine vinul) Parca traim un film de Kusturitca in plin Balcani vesnic nesecati de evenimente…
[Raspunde]
Dan Micuda Reply:
February 28th, 2013 at 10:58 AM
@Cristian. E., Chiar sunt curios cum o sa ti se para!
Daca puneau vin distorsionau realitatea. La tara se bea tarie, spirt, carmol..nu te incurci cu sucuri de astea, gen vin. Vinul e pentru cei pana in 14 ani..:D
Si acolo se cumpara grade alcolice, nu bauturi. Si de 20 de lei…doar 13.9 % e jenant..te faci de ras in fata consatenilor.
In rest videoclipul e de pus la reuniunile parlamentului european ca sa inteleaga si europenii ce e cu Romania..:D
[Raspunde]
asa este,… plus ca vin face toata lumea la tara, butoaie intregi sunt date pe gat pana la primavara..));;
[Raspunde]
[…] din aceeasi categorie constructiva cu Faurar-ul Alb 2012 desi peste acesta ca nivel de integrare si armonie in […]