Dec 11 2012

Din capitolul: balbe de marketing ale producatorilor autohtoni, azi va prezint Casa de Vinuri Cotnari!

Published by at 11:35 PM under Diverse,Marketing

 

Asa cum va promiteam aici, cand am vorbit despre Murfatlar, voi fi ca tot romanul impartial si va voi prezenta astazi minunata lume de marketing si PR a celor de la Cotnari, asa cum se vede ea din exterior, prin ochii consumatorului. Pentru ca vin sarbatorile si suntem in perioada colindelor vom evita sa vorbim despre “Tata Zmeilor”, adica despre Cotnari SA  tocmai pentru a nu o da in manele in postul Cracinului. Oricum acolo marketingul este simplu si usor de inteles de catre toata lumea: Nicolae Guta plus Cornelia si Lupu Rednic = vanzari.

 Casa de Vinuri Cotnari

In ceea ce priveste Casa de Vinuri Cotnari, adica cei cu partea premium, abordarile sunt mai complicate, uneori atat de complicate incat eu nu prea le inteleg si cred ca uneori nici ei. Asadar sa le luam in ordine, precizand inca o data ca este vorba de niste pareri pur personale, eu nevrand nicidecum sa insinuez ca nu ar merge chestiile respective la consumatorul roman. Ba din contra, viata mi-a dovedit ca oricat de destept m-as crede eu, “poporul” are intotdeauna dreptate. Cel mai adesea “din pacate”.

 

Asadar:

 

 1. sa nu trecem usor peste marea balba cu etichetele si inregistrarea brandului la OSIM de la lansare devenita intre timp clasica in industrie si un frumos exemplu de “Asa Nu”. Pentru cine nu stie, pe sticlele acelea cu etichete aurii (influentele “aurului lichid” din partea “ailalta” probabil) la lansarea de la Goodwine din Martie anul acesta scria mare: Simpozion. Orasele erau acelasi, doar ca erau simpozioane. Un exemplu de eticheta “disparuta” puteti vedea aici si aici. Intre timp cel care inregistrase brandul la OSIM, culmea tot pentru niste vinuri si care colac peste pupaza este si avocat (asta da ghinion pentru oamenii de la Cotnari) a adus la cunostinta opiniei publice si implicit a Cotnari-ului ca nu detin proprietatea intelectuala asupra denumirii respective. Urmarea? Simpozion-ul a devenit peste noapte Colocviu ca si cand nimic nu s-ar fi intamplat. Si apoi daca ne gandim reflexiv, ce diferenta e intre un simpozion si un colocviu? Pentru marea majoritatea a publicului niciuna, eu as putea sa va spun vreo 10, dar numai pentru faptul ca lucrez in invatamant si am parte de colocvii la fiecare sesiune de examene si de simpozioane de 2-3 pe an. In fine! Unu la mana….

 

Cotnari Colocviu2. Dupa ce s-a trecut peste episodul cu botezarea nefericita a gamelor (sa speram ca acum au inregsitrat Colocviu la OSIM) ajungem de unde trebuia sa plecam, daca nu era balba de mai sus: adica sa ne uitam pe etichete si sa ne dam cu parerea.

 “Nu stiu altii cum sunt”, dar mie imi plac textele de pe etichetele de la Cotnari. Dar asta nu cred ca e de bine in general, daca tinem cont ca sunt un consumator atipic.

Nuanta aia “subtila” de insinuare a unor activitati recreativ-ludice specifica producatorilor din Moldova este sublima. Citez (de pe eticheta de Tamaioasa Romaneasca in sec, Simpozion, pardon Colocviu, la Roma): Banchetul sta sa inceapa in Orasul Etern. Cobor insotit de o bella donna. Parfumul ei fabulos starneste rumoare printre participanti. Toti vor sa o cunoasca…  Quod erat demonstrandum! As putea sa fac analiza pe text pana maine dimineata pe eticheta asta. Numai pentru textul de mai sus merita sa cumperi o sticla.

Bine, nu stiu acum cum o sa sune in engleza daca se gandesc vreodata sa faca export. Mie, daca as fi politist dintr-o tara membra UE, incarcat de  preconceptii despre romani, mi-ar suna cam a trafic de carne vie. Not good! Bine putem sa spunem ca e vorba de o iapa de la  “Domenii” si scapam. Daca facem abstractie de partea cu parfumul fabulos…

Totusi un sfat: nu treceti granita cu sticle de Cotnari in masina. Un traducator de limba romana mai lipsit de experienta ar putea intelege chestii penale si de moravuri usoare din textele de pe etichete. Despre gama Domenii si caii de pe eticheta cititi un pic mai jos…

 

3. Comunicarea cu publicul (consumatorul) este in stil rusesc. Adica noi la Cotnari tacem si facem. Sau, in cel mai bun caz, mai intai facem si apoi spunem. Asta daca ne intreaba cineva mai tare de se aude si prin imprejur.

Exemplu: au scos in hypermarket  game de vinuri noi, cu etichete modificate pe care scrie: “Produs si imbuteliat de SC Cotnari SA pentru Casa de Vinuri Cotnari SA”. Pai cum vine asta, m-am intrebat eu (si altii)? Tot Cotnari le face vinurile, e aceeasi Marie cu alta palarie? Din fericire am primit si explicatiile, explicatii care trebuiau prezentate inainte sa apara sticlele prin magazine: noua crama nu este gata, pana atunci vinurile se fac la crama mare de la Cotnari SA.

Pe viitor le recomand calduros cand mai scot ceva pe piata sa prezinte clar inainte ce, cum si de ce, pentru ca la noi consumatorul este deosebit de suspicios (nu de alta dar cine s-a ars o data cu Grasa, sufla si in varianta Sec). In plus exista tot felul de nebuni care umbla cu telefoane prin hypermarketuri , fac poze si “dau alarma” pe unde nu te astepti si apoi tre sa dai explicatii la tot “satul”…

 

4. Dar ce spun eu, comunicarea la Cotnari exista, numai ca se face preponderent vizual. Ca sa avem aceasta epifanie este indeajuns sa vedem ca pe site-ul cramei avem pusa doar o poza cu vinurile (presupun ca deja s-a bifat pe undeva pe la ei ca site-ul este terminat, nu?) iar pe pagina de Facebook apar o sumedenie de poze de la evenimente plus, pe moda Oprisor, sticle de Cotnari pozate in diferite locatii. Ca sa aflam probabil ca exista si cuceresc incet incet HORECA. Pentru cine uitase. Ahhh…si daca tot suntem la capitolul poze si comunicare sa nu trecem usor peste:

 

5. Fetele de la Cotnari! Devenite mai celebre in industrie decat fetele de la Capalna. Nu cred ca exista profesionist (sau neprofesionist) in domeniu acesta care sa nu aiba in portofoliul personal sau la sectiunea “Fotografii” de pe pagina de Facebook a producatorului amintit o poza cu fetele de la standul Cotnari. Unii au chiar mai multe, concluzia privitorului fiind ca:  In lumea vinului (romanesc), daca nu ai poze cu fetele de la Cotnari, nu existi. Punct.

De la 20 la 80 de ani toata lumea “s-a tras in poza la stand” si in curand ma astept sa vad pe coperta Playboy (varianta romaneasca, dar nu se stie niciodata) standul Cotnari. Cred ca este singurul stand de vin de pe la targuri care s-a califica pentru asa ceva.

Eu personal nu pot decat sa intuiesc ca cineva de la Cotnari asociaza la nivel subliminal (sau concret) eternul feminin cu vinului de calitate. Nu ca nu s-ar putea asocia, dar parca o maniera mai putin ostenativa si subtila ar fi mai nimerita. Eu de exemplu prefer sa fac asocierea respectiva in particular sau in minte.

Revin la sfatul de mai sus pentru cei de la Cotnari: sa incearce sa comunice mai mult si sa scoata mai putine poze. Desi stiu ca o poza face cat o mie de cuvinte, iar daca ne uitam pe cateva dintre cele amintite in linkul de mai sus putem scrie un bildungsroman, a la Sadoveanu.…

 

Cotnari Domenii6. urmeaza apoi caii. Ce e cu caii? Probabil ca va aparea la un moment dat o herghelie prin portofoliu plus o scoala de echitatie, dar eu tot nu inteleg ce cauta caii pe etichetele de la gama Domenii…plus chestia cu “pur sange” Ce treaba are sangele, fie el si pur, cu vinul?

Si nu pot decat sa ma gandesc ca altui decident de la Cotnari ii plac caii. Sau e posibil sa fie acelasi cu cel de mai sus. Asa ca ma pot astepta la genul acela de explicatie delicioasa conform careia asociem in mintea consumatorului imaginea fortei, a libertatii degajate de un cal cu cea sensibila si vulnerabila a personajelor feminine. Nec plus ultra, dar nu cred ca am eu norocul sa aud asta!

Sau probabil ca se considera ca suntem o natie iubitoare de cai si nu stiu eu?  Daca stau bine sa ma gandesc la cate carute avem pe strazi, suntem, dar nu cred ca in sensul dorit de Cotnari. Si in general caii si atelajele respective sunt mai mult injurati, decat iubiti de publicul tinta al Cotnari care presupunem ca detine o masina personala. Cred ca la acestia mergea mai bine cu pisici sau caini.

Si apoi merge sa asociem vinul cu caii? Cu fetele mai inteleg, dar cu caii??? Probabil ca e si din partea mea o lipsa de perspectiva si de deschidere. Poate ca sunt prea retrograd si refractar la nou si nu apreciez cum se cuvine acest animal nobil, dar cel putin in domeniul vinului recunosc ca sunt mai “old school”.

Credit @ http://www.facebook.com/CasaDeVinuriCotnariSA/photos_stream

 

In concluzie: in ciuda celor spuse mai sus si paradoxal in parte si datorita acestora mie imi place Casa de Vinuri Cotnari. Si nu vorbesc neaparat despre vinuri,  care imi plac si ele (desi mai au de evoluat)  si care sunt clar peste tot ce a produs Cotnari SA in sec pana acum.

Altceva imi place la ei: la ora actuala Casa de Vinuri Cotnari  este cel mai “romanesc” producator “quality” de pe la noi. Atat in materie de vinuri, avand doar vinuri din soiuri traditionale in portofoliu, produse de oenolog roman (in plus si din ce stiu si rude cu cei de la Cotnari SA), cat si ca modalitate de organizare, comunicare, PR si promovare a acestora.

 

 Este stilul nostru romanesc, autohton, neaos, sadoveniano-eminescian, de romantism tarziu asociat cu o tente de comert turco-fanariot. Oricum Jidvei ( le voi dedica si lor un post in curand) sunt prea plictisitori la capitolul promovare (daca nu ar fi bling-bling-ul ala cu Mysterium esti in pericol sa mori de plictiseala uitandu-te la etichetele lor), iar Murfatlar cu M1 sunt prea moderni si prea dintr-o data. E diferenta prea mare si prea repede.

 

La Cotnari se simte ca romanul s-a nascut poet. Se simte in acelasi timp atat autorul popular cat si “poetul nepereche”. Se simt alegerile (locale sau parlamentare), se simte pastrama de oaie si pulpele de pui olandeze din aerul petrecerilor campenesti cu folcloriste si promisiuni electorale.  Se simte filonul national, sufletul romanesc, dom’le. In tot si in toate….

 

De fapt acum mi-am dat seama si nu sunt catusi de putin malitios cand afirm: Cotnari este un fel de balada  “Miorita” pentru vinului romanesc !

 

18 responses so far

18 Responses to “Din capitolul: balbe de marketing ale producatorilor autohtoni, azi va prezint Casa de Vinuri Cotnari!”

  1. Alex Farcaon 12 Dec 2012 at 11:10 AM

    Eu nu am poze, deci nu exist :))) …. dar sunt pe FB, deci exist. Complicat, nu-i a?a?

    [Raspunde]

    Dan Micuda Reply:

    @Alex Farca, Alex, in aceasi inexistenta ma scald si eu.. Desi nu se stie niciodata de unde apare vreun instantaneu…:)

    [Raspunde]

    Alex Farca Reply:

    @Dan Micuda,
    :))) Intr-adevar, cine stie!

    [Raspunde]

  2. George Moisescuon 12 Dec 2012 at 1:06 PM

    Doua concluzii: gama simpozion se bea numai cu prezervativ, iar la restul, dupe ce dai vinul pe gat, strigi: “Niii, boala!”.

    [Raspunde]

    Dan Micuda Reply:

    @George Moisescu, :))
    Cine a reusit sa scape de BTS-urile din gama clasica de la “Cotnari SA” nu mai are nevoie de prezervativ…
    Hai sa spunem ca Tamaioasa Colocviu este chiar reusita. Si restul sunt ok, dar bineinteles scumpe.
    Iar la cele cu Domenii si cai nu ma aventurez…si nu recomand nici altora.

    [Raspunde]

  3. George Moisescuon 12 Dec 2012 at 4:01 PM

    Neee, nu te-ai prins. Vorbeam de prezervativ din cauza vivandierelor din textele colocviale (adica de pe etichetele de vinuri Colocviu, pentru cine nu s-a prins). Si “Niii, boala!” e sintagma de domolire (ei?!) a cailor (pentru cine nu s-a prins, asa se apeleaza in Romania profunda caii scapati de sub control). SIC!

    [Raspunde]

    Dan Micuda Reply:

    @George Moisescu, M-am prins eu…dar vroiam sa dau o tenta (semi)docta discutiei..:))
    Ca deja sunt acuzat de misoginism in anumite cercuri..:)
    Caii sau caloienii scapati de sub control..:D

    [Raspunde]

  4. George Moisescuon 13 Dec 2012 at 1:19 AM

    Cercurile in care tu esti acuzat de misoginism pe baza articolului de mai sus sunt ovale, umede si largi. In plus, indivizii cu erectii ondulante si/sau ginecolatrii sunt exceptati dela discutiile docte. Iar tu nu trebuie sa te dai doct sau semi. Tu nu ai nimic de demonstrat. Tu esti. Si nu semi, ba chiar dimpotriva. Iar chestiunea la Cotnari nu sta in asocierea cu eternul feminin (SIC!), ci prostul gust care domina asocierea facuta de ei. Adica de preopinentii de la Cotnari.

    [Raspunde]

    Dan Micuda Reply:

    @George Moisescu, Intr-adevar, acuzele ma lasa, in general, rece…

    Tocmai asta este “farmecul” asocierii respective..:) Dar am dat destule sfaturi gratuite in postul de mai sus. Sper macar sa aiba cineva urechi sa auda si mai ales putere sa treaca peste orgoliul propriu….

    [Raspunde]

  5. Catalin Avasalceion 13 Dec 2012 at 4:36 PM

    Buna ziua,
    Daca imi este permis voi veni cu explicatii la fiecare punct mentionat de dvs in articol:
    1. Schimbarea denumirii din SIMPOZION in COLOCVIU – a fost anuntata prin comunicate de presa, inclusiv inainte de GoodWine 2012 – editia de toamna
    Am renuntat la denumirea de SIMPOZION (desi este marca inregistrata la OSIM conform certificatului de inregistrare nr 117319/08.06.2011) deoarece dupa editia de primavara a targului GoodWine in cadrul caruia am lansat gama de vinuri SIMPOZION, am aflat de existenta inregistrarii la OSIM a unui nume apropiat (SYMPOSION), aceasta denumire fiind inregistrata la OSIM de catre un producator din judetul Constanta, care deocamdata nu comercializeaza vinuri sub acest nume. Pentru a nu crea confuzie in piata am hotarat sa renuntam definitiv la a prezenta pe piata vinuri denumite SIMPOZION, dar nu am renuntat si la ideea de comercializare a vinurilor premium ale Casei de Vinuri Cotnari, COLOCVIU fiind denumirea sub care se comercializeaza si au fost prezentate cu ocazia editiei de toamna a Targului International de Vinuri GoodWine si la salonul de vinuri VINTEST.
    2. Referitor la etichetele gamei COLOCVIU:
    Simbolurile Casei de Vinuri Cotnari se afla in, dar si pe sticlele Casei de Vinuri Cotnari . Gama COLOCVIU se remarca prin simboluri puternice: Roma – Tamaioasa Romaneasca sec, Moscova – Grasa de Cotnari sec si Atena – Feteasca Alba sec. Astfel prin Roma (Colosseum) capitala Imperiului Roman, se sugereaza tehnologia avansata, inovatia regasite in Casa de Vinuri Cotnari prin investitiile in tehnologii de ultima ora. De asemenea nu intamplator am ales Roma pentru eticheta deTamaioasa ROMAneasca sec. Prin Athena (Partenonul), recunoscuta ca leagan al politicii si filosofiei, am dorit sa subliniem noua filosofie pe care se bazeaza proiectul Casa de Vinuri Cotnari, schimbarea de politica din podgoria Cotnari cu accentul pus pe calitate, orientarea vanzarii catre segmentul HoReCa premium si super-premium. Moscova reprezentata grafic prin catedrala Sf Vasile din Piata Rosie, am considerat-o capitala artelor (cuvant si imagine), arta fiind cea care defineste cel mai bine elitele. Ne-am imaginat gama COLOCVIU asociind-o cu arta sub diferitele ei forme, primul pas fiind reprezentat de evenimentele “La degustare de …muzica, poezie si vin”, un mic spectacol in care principalii protagonisti sunt: Adrian Paduraru (actor), Dan Ardelean (pianist, compozitor, dirijor), Catalin Paduraru (critic de vin) si cele trei vinuri din gama COLOCVIU, insotite de Busuioaca de Bohotin – demisec – din gama Cotnari DOMENII. In primavara 2013 va urma a patra eticheta din gama …, un simbol la fel de puternic.
    In acelasi timp s-a dorit ca etichetele sa ilustreze personalitatea unor vinuri de inalta tinuta, ce raspandesc in largi departari bucuria de a trai si simti romaneste
    In cazul textelor de pe eticheta, asa cum spuneam si la prezentarea de la Oradea, s-au dorit a contine cuvinte scrise cu drag pentru a fi citite in asteptarea unei mese savuroase. De asemenea s-a avut in vedere asocierea cuvintelor din text cu simbolul de pe eticheta (Moscova, Atena, Roma).
    Referitor la trecut granita, avem un raspuns foarte bun din dutty free BEST VALUE din Aeroportul International Henri Coanda – Otopeni in ceea ce priveste perceptia clientului final, reflectat in vanzare; pana acum nu avem reclamatii ca nu s-ar fi putut trece de vama cu sticlele nostre … Iar pentru cazul in care treceti granita cu masina asigurati traducerea si oferiti si explicatiile de mai sus in ceea ce priveste textele…
    Un raspuns foarte bun il avem si la export, vinurile de la Casa de Vinuri Cotnari, in doar 6 luni de la momentul lansarii, au ajuns in Japonia, Sua, Franta, Spania, Italia, Danemarca, etc.
    3. In cazul gamei de retail (a treia gama, gama INEDIT), solicitata de IKA, am raspuns solicitarilor de informatii imediat ce au aparut; Casa de Vinuri Cotnari este un proiect inceput de la 0, in care primele 6 luni au insemnat un volum de munca mare concretizat in formarea unei echipe de vanzari (6 directori regionali de vanzari, urmeaza perfectionarea lor), acoperirea cu distribuitori in aproape toate judetele tarii (mai avem 5-6 judete fara distribuitor la acest moment); la momentul decembrie 2012 lucrurile s-au mai linistit putin si avem pus la punct un plan de actiune pentru tot anul 2013, lucru care se va concretiza intr-o comunicare mult mai buna (la conferinta de presa de la GoodWine editia de toamna am anuntat deja lansarea in luna martie a primei Busuioace de Bohotin vinificate in sec, care va intregi gama COLOCVIU, inaugurarea noii crame Castel Vladoianu si prima Feteasca Neagra in toamna 2013). Tot in ideea unei comunicari mai bune (mai eficiente) avem colaborari incheiate cu Vinul.ro, Millesime si diferiti alti colaboratori pentru anul 2013.
    Cand vom avea finalizata noua crama, comunitatea bloggerilor, ziaristii, pasionatii de vin vor avea posibilitatea sa ne cunoasca la noi acasa, sa vada cu ochii lor ce se intampla la crama, prin intalniri cu diferite ocazii.
    4. Site-ul Casei de Vinuri Cotnari (www.vinuricotnari.ro) nu este bifat ca terminat; speram pana la sfarsitul anului sa fie gata; pana atunci am postat o imagine cu vinurile din gamele destinate vanzarii exclusiv in HoReCa si magazine specializate: Cotnari DOMENII si COLOCVIU
    In optiunea mea (si imi asum acest lucru) a avut prioritate pagina de Facebook (Casa de Vinuri Cotnari) in ideea in care am considerat ca este o platforma care faciliteaza foarte mult comunicarea (eram constient si s-a adeverit faptul ca va trebui sa raspund multora si la multe intrebari despre proiectul Casa de Vinuri Cotnari) spre deosebire de site.
    Fotografiile care apar au mai multe meniri: sa poata vedea cei interesati unde se gasesc vinurile noastre (unde in HoReCa si in magazine specializate?) – aceasta fiind o intrebare foarte frecventa; potentialii nostri colaboratori (distribuitori, locatii horeca, magazine specializate, directorii nostri de vanzari, etc) sa vada ce evenimente am pus in practica si sa ne solicite in acest sens; promovare produse prin fotografii attractive (colaboram cu fotografi care sunt prezenti la evenimentele noastre – chiar ieri organizatorii Business Days au solicitat fotografiile noastre de la cina VIP de la showroom BMW – un eveniment reusit de la care fotografiile raman o amintire foarte placuta)
    5. Fetele de la standul Casa de Vinuri Cotnari – inca de la prima aparitie, GoodWine martie 2012 – la stand am avut 1 somelier si 1 hostess care au asigurat reusita degustarilor noilor vinuri din podgoria Cotnari – fete zambitoare, dornice sa asigure o servire ireprosabila si sa furnizeze informatiile solicitate de vizitatori
    Faptul ca Alina, hostessa din Bucuresti are un numar atat de mare de fotografii prezente pe internet se datoreaza faptului ca este frumoasa, amabila, tot timpul cu zambetul pe buze si nu refuza pe nimeni cand este solicitata pentru fotografii (va dau exemplul hostessei care am avut-o la stand in martie 2012 si care nu apare in foarte multe fotografii – as spune chiar foarte putine – ). Alina este un castig pentru industria vinului, daca luam in calcul ca si-a exprimat intentia de urma un curs de somelieri (noi am asigurat instruirea ei in ceea ce priveste vinurile si proiectul Casa de Vinuri Cotnari – sunt persoane care pot confirma ca nu a oferit vin dintr-o sticla in care intrase ceva apa dupa ce se rasturnase sticla in bol, fara ca ea sa stie acest lucru). Consider ca asocierea vinuri – sommelier – prezenta feminina este una reusita, dar asa cum spuneati si dvs vom umbla la tinuta (am folosit la targurile de vin tinuta de pe litoral de la degustarile organizate in vara),avand in vedere ca aceasta sa fie mai subtila (dar va asigur ca fotografiile cu Alina la standul nostru vor fi la fel de multe, fiind o persoana foarte fotogenica, joviala, amabila).
    Eu raman cu intrebarea cum ar fi fost daca faceam noi un eveniment in genul celor de la Vinarte de la GoodWine editia de toamna cand au pictat fetele…(in cazul Casei de Vinuri Cotnari s-ar fi pus tunurile pe noi, asa a fost vorba de arta…)
    6. Denumirea Cotnari DOMENII a uneia din gamele horeca vine de la sediul Casei de Vinuri Cotnari – Castelul Vladoianu, resedinta vice-guvernatorului BNR din perioada interbelica, dupa un proiect Italian din 1901 – un domeniu de 7 hectare unde in toamna anului 2012 va fi o pensiune de 5 stele si crama Casei de Vinuri Cotnari – “o crama cu traditie, readusa la viata de noua generatie din Cotnari”.
    Referitor la calul care apare ca simbol pe eticheta, aveti in fotografiile de la GoodWine o serie de stampile ale primariei Cotnari care contin un cal ca si symbol (apar in CRONICA COTNARIULUI, unele de la 1869). Suma acestor factori (vinul si caii erau apanajul nobililor, prezenta calului ca symbol pe stampilele foarte vechi ale Primariei Cotnari , calul insemana noblete, forta, curaj, devotement – vedeti postari mai vechi pe FB sau oenolog.ro pentru confirmare) a facut sa apara calul ca symbol pe etichetele gamei Cotnari DOMENII. Dupa realizarea etichetelor, cautand asocieri de imagine cu locatii representative pentru sportul ecvestru (Cai de Vis, Kings Land, Ecvestria) am dezvoltat o pasiune pentru acest sport nobil si cai, si lucrul care ma bucura cel mai mult fiica mea de 5 ani jumatate este de asemenea pasionata de cai si sportul ecvestru. Un lucru foarte important, comun vinului si echitatiei = ECHILIBRUL
    Am descoperit ca sunt foarte multi oameni, bine pozitionati in societate, care au dezvoltat o pasiune pentru cai (veti vedea ca sunt din ce in ce mai multe cluburi de echitatie unde poti sa tii un cal, si chiar este de “bon ton” sa detii un cal) – unii au un cal din pasiune, altii pentru ca “da bine la imagine”
    In concluzie ma bucur ca apreciati vinul din sticlele noastre (in conditiile in care de acum in fiecare an via va creste in maturitate si acest lucru isi va pune amprenta pozitiv asupra vinurilor noastre, stiut fiind faptul ca strugurii provin din plantatii tinere, care la momentul vinificarii prima data in 2011 aveau 4 ani).
    Inca de la inceputul proiectului Casa de Vinuri Cotnari am stiut ca ne vom lupta cu pareri preconcepute (nu este cazul dvs, recunosc,) dar cu fiecare eveniment la care participam lucrurile se schimba, si asta ne incurajeaza sa continuam pe acest drum deloc usor. In viitorul apropiat, speram sa se vorbeasca despre Casa de Vinuri Cotnari ca fiind cei care ofera vinuri excelente, care au stat la baza recuperarii istorice a unui soi autohton – Busuioaca de Bohotin (pe cat de valoros si placut pe atat de dificil in plantatie si vinificare), care sprijina comunitatea prin suportul oferit la diferite evenimente ale acesteia, care au contribuit la cresterea serviciilor in industria ospitalitatii (printr-un proiect care il vom implementa in 2013).
    Avem destul de multi asi in maneca pe care ne bazam: doar vechi soiuri romanesti in portofoliu, echipa tanara (vanzari, oenolog), dorinta de a face lucrurile asa cum trebuie si de a oferi vinuri de foarte buna calitate, crama noua cu tehnologie de ultima ora, pentru prima data pentru un producator din podgoria Cotnari avem portofoliu complet (vinuri albe, rose si rosii), corectitudinea ca stil de a face business, sprijinul actionarilor pentru reusita proiectului.
    Imi pare rau ca nu se scrie despre podgoria Cotnari si astfel:
    – privatizare prin MEBO (salariati) reusita – o firma privata care are performante (unde ar fi fost ROMANIA daca, nu 50%, dar macar 25% din privatizari prin MEBO ar fi fost reusite)
    – cresterea suprafetei cu vie de la 1100 ha in 2004 la aprox 1800 ha in 2012
    – taxe, impozite platite la zi
    – cei care achizitioneza aprox 50% din bulinele D.O.C. (care inseamna o certificare a statului, taxa platita statului pentru fiecare sticla livrata, etc)
    – cei care au investit 20 milioane de euro in ultimii ani in tehnologie si plantatii
    dar vad ca ma transform in PR al celor de la SC COTNARI SA si eu vreau sa-mi vad doar de Casa de Vinuri Cotnari (oricum cu prima ocazie cand ne vedem va pot lamuri cu fondurile pentru promovare dintr-un post anterior)

    Cu respect,

    Catalin Avasalcei
    Director Vanzari – Casa de Vinuri Cotnari

    [Raspunde]

    Dan Micuda Reply:

    @Catalin Avasalcei, Multumesc pentru precizari!
    O sa le postez maine separat pe blog, ca lumea sa stie si pozitia D-voastra! Sper ca este in regula…
    Pe viitor va recomand acelasi lucru ca mai sus: incercati sa comunicati inainte sa faceti ceva (lansari de game, produse, etc.), decat dupa!

    [Raspunde]

    Catalin Avasalcei Reply:

    @Dan Micuda,
    multumesc!
    voi face tot posibilul sa avem o comunicare cat mai buna pe viitor!
    cum spuneam, raspund cu mare placere la orice solicitare de informatii suplimentare si urmaresc postarile dvs si ale altora deoarece imi permit sa vad lucrurile care ma intereseaza si dintr-o alta perspectiva, si mai important- poate mai detasata!

    o seara cat mai buna!

    [Raspunde]

    Cristian. E. Reply:

    @Catalin Avasalcei,

    Nu sunt bautor de vin dulce decat ocazional pe la vreun desert, totusi un merit necontestat ptr Cotnari este ca permanent promoveaza vinul si consumul sau prin reclamele lor. Ma refer la reclamele TV, cam singura reclama la vin ce se difuzeaza zilnic si pe timp de vara in plin sezon de “intoxicatie” media la miile de tipuri de bere. Pe la TV acum au mai aparut si reclame la ceva Beciul Domnesc si Murfatlar ce cred ca se vor finaliza ca si campanii la sfarsitul anului.
    Revenind la comentariul lui Dan, mai degraba o critica constructiva as putea sa-i spun, ci nicidecum putand fi luat ca un repros dur.
    E greu ca un astfel de mastodont (Contnari) sa fie administrat judicios. Nu sunt adeptul neaparat al aducerii obligatorii al unor investitori straini, cazul de mai sus cu MEBO este chiar de succes (cam singurul pe care-l stiu). Pe de alta parte stim bine cum au fost vandute multe ferme/fabrici pe nimic, iar “investitorii” a vandut pe la fiare vechi totul, terenurile, mijloacele fixe si apoi au disparut ca magarul in ceata.
    Chiar daca au scos o Grasa sec, ceva-ceva mi se pare la nelalocul lui . Cu totii am vrut sa ne adaptam la moda actuala si am cerut sec, dar rezultatul nu a fost convingator pentru anumite vinuri (in opinia mea). Pana la urma Tamaioasa sau Grasa sec este ca intr-o casnicie ce se destrama din cauza de nepotrivire de caracter. Tot dulci trebuie sa ramana ca asa sunt ele pur si simplu mai ales ca se pare ca revine moda prin vest de a se bea dulce (probabil ca am fi cei mai buni aici )):)
    In privinta fetelor pictate de la standul Vinarte, opiniile sunt pro si contra. Daca s-a vrut a se promova arta ca o forma de imbinare cu vinul, a reusit. Daca totusi erai un pic mai pudic aveai senzatia ca ai nimerit la o lansare de filme XXX ci nu la o expozitie de vinuri. Legatura vinului cu fetele frumoase de la stand nu stiu cat de condamabila ar trebui sa fie chiar daca bietele fatuci nu prea au habar de vin. (una dintre ele mi-a spus in fata ca nu bea deloc vin). In fond si la saloanele auto , masinile sunt promovate alaturi de cele mai frumoase femei si manechine si sunt convins ca nici cele de acolo habar nu au ce inseamna o bujie sau aprindere interna.
    Sper ca cei de la Cotnari sa progreseze calitativ pe segmentul nostru, al vesnicilor cautatori de vinuri cu un RPC bun. Deja au promis ca se vor misca in aceasta directie, iar rezultatele obtinute ma fac sa cred ca se vor adapta pietei de clasa medie.

    [Raspunde]

  6. […] urma postarii de miercuri am primit o serie de precizari din partea Casei de Vinuri Cotnari, respective de la D-nul Catalin […]

  7. Victor Noghea -Brailaon 16 Dec 2012 at 9:30 AM

    Privind prin prisma net superioara a savurarii prioritar intensive si preponderent extensive a unui vechi si constant consumator de vinuri exceptionale ,va pot spune cu mana pe inima ,parafrazandu-l pe John Lennon,ca :” Atat timp cat exista “COTNARI “.exista speranta pentru cunoscatorii adevaratelor valori autentice “! Sunt incantat ca existati pentru a ne oferii savoarea degustarii unui vin fenomenal si Dumnezeesc ! Domnule Catalin Avasalcei ; Domnule Dan Micuda ; Domnule George Moisecu va rog sa primiti si sa acceptati inaltele mele consideratii pentru tinuta realista a comentariilor dumneavoastra ! Fiind un vechi si constant savurator de COTNARI va apreciez si va multumesc respectuos !

    [Raspunde]

    Victor Noghea -Braila Reply:

    @Victor Noghea -Braila, Va doresc SARBATORI FERICITE si un AN NOU cu impliniri si realizari deosebite ! LA MULTI ANI DOMNILOR !

    [Raspunde]

  8. […] cum va promiteam in posturile anterioare despre Murfatlar si Cotnari am ajuns si la cei de la Jidvei cu miniserialul meu despre marketingul mioritic in domeniul […]

  9. […] nici acum scepticismul cu care le-am intampinat vinurile si etichetele. Si nu am fost singurul, confratele Dan s-a exprimat si el foarte explicit. Si daca ne gandim bine, numele Cotnari nu inspira nici acum teribil de multa incredere ca […]

Trackback URI | Comments RSS

Leave a Reply