Nov 15 2012
Mai mult o legenda de marketing: Barons de Rothschild Collection Légende Medoc 2010
Despre Rothschild ati auzit probabil, chiar daca nu aveti prea multe legaturi cu vinul, pentru ca are el legatura cu aproape orice se rezuma la banii. Nu are rost sa intram acum in detalii despre finanta mondiala, socieitati rsecrete, illuminati, etc…etc..ca nu e nici timpul nici locul. Azi vreau sa fiu scurt.
Vinul de mai sus este un Bordeaux Blend (Cabernet Sauvignon si Merlot in proportii egale) si apare pe site-ul Lafite ca atare. Uite deja o chestie interesanta: apare pe site-ul Lafite, este asociat cu brandul Lafite si cu celebrul nume Rothschild. Tot pe site-ul inteligent denumit Lafite.com apar si toate proprietatile Rothschild, fara joint ventures, cum ar fi Opus One care e jumate/jumate cu Mondavi, de fapt acum cu cei de Constellation ca Mondavi nu mai e a lui Mondavi, desi lumea inca are impresia ca Mondavi e de unul singur. Inca o precizare, pe site am zis ca apar toate proprietatile Rothschild in domeniul vinicol, ca pentru listarea tuturor posesiunilor familiei probabil nu ar fi de ajuns site-ul respectiv si s-ar transforma in Wikipedia 2.
In fine inca o proprozitie care sa explice titlul: Rothschild nu degeaba au facut bani grei in finantele mondiale, pentru ca au spirit de afaceri si asa au diversificat gama de vinuri si le-au branduit pe toate in relatie cu celebrul Lafite, pe acesta folosind-ul ca intrument de a-si transforma treptat numele in brand si in domeniul vinului. Nu ca nu erau cunoscuti dinainte. Au rezultat n+1 game de la low la quality cu Barons de Rotschild pe eticheta, despre care “toata lumea” stie ca face vinuri superbe la Lafite.
Indiferent de ce buget dispui, Rothschild “te acopera” si iti vinde vin, de la cele ieftine gen Mouton Cadet pe care le gasiti si pe la noi prin hypermarketuri la celebrul Chateau Lafite Rothschild Premier Cru Classe din Bordeaux, produse care se dreseaza tuturor segmentelor de consumatori. Despre calitate este o alta discutie, sper insa ca nu credeti ca toate gamele astea au calitatea Lafite sau spera vreodata sa o atinga. It’s just good business!, ca sa folosesc o expresie consacrata…:)
Vinul:
Aspect (Culoare): Rosu rubiniu, inchis, de visina coapta, opac si cu usoare straluciri purpurii
Nas: complex, evolutiv de intensitate medie. Dupa decantare o ora este inca dominat de note condimentate de baric: cuisoare, cedru, piper plus note vanilate, de prajitura (briose, chec). Treptat, la insistentele mele de a roti paharul, apar fructe negre de padure, mure, parfumul de violete si ceva “forest floor” (nuante de pamant, ciuperci).
Gust: Atac usor apasat, cu mult fruct copt, chiar usor “jammy” (visina, mure). Evolutie carnoasa, dar supla, catifelata, un corp mediu si note de fructe negre de padure asociate unor senzatii dulcege. Aciditate integrata, alcool la fel de bine echilibrat. Pe final devine usor tonic, amarui, cu tanini usor duri, tineri, dar nimic deranjant, corpul reusind sa ascunda bine aceste senzatii. Postgustul este mediu spre lung cu note condimentat-piperat-tonice initial (datorate si finalului usor amarui de mai sus) care se disipa rapid in senzatii de dulceturi de visina si cireasa neagra.
Un vin Foarte Bun, (mai spre Bun, asa) un blend de stil intre “New World” si Bordeaux, pe undeva la mijloc care arata ca Rothschild a mai “calatorit” si prin alte parti. S-ar putea califica cu succes la statutul de second-wine de Château mai fara pretentii, nu Lafite. Si oricum ar strica portofoliul pentru ca Lafite are deja un second wine. Vinul are structura, dar este in acelasi timp abordabil inca de pe acum, desi foarte tanar. Personal l-as mai lasa 2-3 ani.
La Vinexus este 9.95 € si la banii astia RPC-ul este Acceptabil spre Bun, mai ales daca te incanta faptul ca scrie “Lafite Barons de Rothschild collection” pe eticheta. Ca de aia e pus acolo sa te incante. Pe mine personal nu ma incanta, din contra, din punctul meu de vedere baronii respectivi trebuiau sa se rezume doar la Lafite si nu sa isi intinda numele peste n+1 game si in n+1 tari, dar asta nu inseamna ca vinul nu isi merita banii.
De fapt asta este diferenta esentiala dintre vinurile lor si ale noastre: la ei produsul, indiferent cat marketing contine (si asta contine) nu dezamageste aproape niciodata comparativ cu banii dati.
Produs bun + marketing bun + pret corect = client satisfacut.
P.S.: Nu e interesant totusi ca Rothschild nu iti baga mana adanc in buzunar pentru o sticla de vin care nu isi merita banii, dar ai nostri o fac? :))
cred ca e primul articol ” subtire ” pe care il citesc la dumneata pe ecran. lipseste “ciolanul”.prea repede ati sarit peste chestia cu senzationalul si conspiratia, direct la meniu si concluzie. 🙂 e un articol pe care nu il mai citesti inca odata 🙂 e ca un vin sec , iar trendu e inspre dulcegarii :)))))
[Raspunde]
Lipseste partea de Dan Diaconescu, nu? :)) O pastrez pentru itnern, unde am o perspectiva mai buna asupra “faptelor”.
Pe o piata “normala” asa ar trebui sa fie cam toate articolele. Chiar mai cuminti si potolite.
In plus probabil ca deja deja am scris prea multe articole acide, de a ajuns publicul sa imi confunde parerile cu stilul.
Oricum stai linisitit, ca mai am multe pareri de exprimat..:)
[Raspunde]