Oct 25 2012
MARE LANSARE: Pagina de Facebook Provin.ro
De astazi puteti da “Like” (si chiar va rog sa o faceti acum) la pagina de Facebook a blogului de fata.
La ce o sa o folosesc si de ce nu am facut-o pana acum?
M-am gandit mult la chestia asta si nu am luat decizia de a o lansa mai devreme pentru ca daca va ajunge doar un alt loc unde sa pun linkuri la postarile blog nu e de bine. Oricum, in opinia mea, Facebook-ul “ucide” deja comunicarea pe bloguri si nu mi se pare o chestie tocmai in regula.
Pe Facebook mi se pare ca se pierde mult din relevanta comentariilor (si eu divaghez uneori in insiruiri de coment-uri kilometrice unde ideea de baza se pierde usor) si cei care citesc au tendinta sa iti dea un “Like” (uneori din complezenta sau doar pentru ca te cunosc de undeva) fara a citi efectiv ce ai scris. In plus, cei care chiar au ceva de spus se limiteaza doar la « Like »-ul respectiv.
Vinul inseamna insa cunoastere si interactiune de “profunzime” si nu genul acesta tangential si sporadic tipic retelelor de socializare. As putea spune ca “Like”-ul a devenit mai nou glontul care ucide comunicarea pe orice subiect mai interesant care depaseste maruntele preocupari si ambitii personale, in mod inexorabil legate de bani, statut social, publicitate, plasare de produse si alte chestii oneroase. Si in ultima vreme a inceput si la noi sa se traga din plin pe Facebook…. ca deh, acolo sta consumatorul premium. In marketing e ca in viata: daca iti lipseste stilul si abordarea subtila si studiata, compensezi cu agresivitatea. Si la noi se compenseaza Slava Domnului…Dar deja divaghez.
In concluzie, o sa incerc sa “populez” pagina respectiva cu diverse linkuri, imaginii si scurte idei, chestii citite pe aiurea pe net si care mie mi se vor parea interesante relativ la subiectul vin si ce tine de cultura si business-ul acestuia. Bineinteles ca vor aparea si linkuri catre postarile de pe blog, care va ramane, by the way, principala platforma de manifestare personala. De asemenea mi-as dori sa fie si o platforma de comunicare cu alti pasionati de fenomenul “vin”.
Doar ca, pentru a nu o concura (dedubla) cu pagina de Facebook, voi incerca sa despart putin abordarile si perspectivele:
- pe blog parerile personale si ideile trecute prin filtrul ratiunii si personalitatii mele fascinante (sic!),
- pe Facebook chestiile generale interesante, preluate eventual si din alte surse si prezentate “raw” sau cu o usoara tusa personala.
Deci pe scurt, aveti la dispozitie de azi http://www.facebook.com/provin.ro
Multumesc pentru atenie si la final va invit din nou sa trageti cu “Like”-uri in pagina! Ca e voie…
P.S. Important: Sunt deschis la sugestii si propuneri cu privire la demersul de mai sus!!!! Deci va intreb direct: ce ati vrea sa vedeti pe pagina de Facebook, diferit de ceea ce gasiti pe blog?
Bravo, buna initiativa.
E totusi cam mult spus ca FB ucide blogul ..sunt doua mijloace diferite de adresare, cu mesaje diferite catre nevoi diferite de informare:
– blogul va fi greu de inlocuit ca si cadru pentru continut de mari dimensiuni, tip text sau imagini; in plus blogul mai are un avantaj major: continutul se perimeaza mult mai greu, si apare recurent in cautari;
-FB iti aduce reactii mult mai rapide la chestiuni punctuale, precum si un engagement mai mare, care insa se perimeaza repede.
Ambele trebuie folosite impreuna intr-un mod creativ pentru a maximiza efectul dorit; fiecare dintre ele luat in parte nu-si va face treaba la fel de bine. Cheia este sa generezi constant continut relevant, adaptat pentru fiecare platforma, si sa “monetizezi” traficul de pe fiecare dintre ele.
Asa cum radioul n-a ucis tiparul, TV-ul n-a ucis radioul si nici internetul nu le-a ucis pe toate, aceasta diversificare a platformelor aduce avantajul unui mesaj mai targetat pentru afinitatile fiecarui tip de user.
Succes!
[Raspunde]
Dan Micuda Reply:
October 25th, 2012 at 11:34 AM
@MihaiMersi Mihai…la chestia asta ma gandeam si eu , cu diversificarea platformei de comunicare…
Dar la noi (si in practica) uneori nu prea se aplica…incet incet online-ul va distruge print-ul..si in Romania online-ul a distrus printul ….Si a facut-o degeaba, pentru ca nu poti pune nici macar taxe/abonamente pe online, din prostia celor care au vrut sa dea tot contentul de print gratis pe net..dar asta e alta discutie.
In cazul nostru, care suntem doar online asta e un avantaj si intr-adevar: “Content is king”!
[Raspunde]
Ca sa le imbini pe cele doua ai putea pune in loc de acest tip de spatiu pentru comentarii un plugin pentru Facebook comments, versiunea dezvoltata pentru wordpress. http://wordpress.org/extend/plugins/facebook-comments-for-wordpress/
O configurezi in asa fel incat atunci cand cineva iti posteaza pe site un comentariu sa apara si pe profilul de Facebook….fa niste teste si evalueaza, eu zic ca nu e rea metoda
[Raspunde]
Dan Micuda Reply:
October 26th, 2012 at 4:38 PM
Mersi de recomandare! Stiu de plugin-ul respectiv, dar nu prea “se intelege” cu tema mea de wordpress si imi da unele crash-uri!
[Raspunde]
PS> content is the king indeed, dar trebuie sa le imbini pe cele doua in asa fel incat sa fie win/win. Considera doar ca ai doua metode de expunere la indemana si nu doar una singura. Last but not least…nu a disparut radioul atunci cand a aparut televiziunea, si asta e doar unul dintre motivele pentru care cred ca si printul va avea viata lunga
[Raspunde]