Sep 01 2015
Drept la replica din partea organizatorilor “The Wine Book of Romania”
Asa cum am promis si asa cum am procedat si in alte dati va prezint mai jos dreptul la replica venit din partea organizatorilor evenimentului “The Wine Book of Romania” in legatura cu postarea de astazi. Intentionam sa il public maine, dar m-au rugat sa il public astazi, ceea ce si fac. Oricum pana la ora actuala toti cei familiarizati cu subiectul cred ca l-au citit deja.
Numai doua precizari, legate de textul de mai jos:
- In nici o pagina a materialului pe care l-am postat pe blog nu este mentionat vreun drept de autor sau restrictie la publicare. De fapt este o oferta comerciala. Am precizat si in postare, repet si acum: nu imi asum veridicitatea materialului. Nu aveam cum sa fiu sigur nici macar ca apartine organizatorilor evenimentului. Acesta se pare ca este insa unul original si elaborat de catre organziatori, fapt confirmat prin dreptul la replica de mai jos.
- Discutiile despre etica in lumea vinului romanesc sunt foarte complexe, interesante si eu unul, dupa cum se stie, sunt unul dintre cei pasionati de ele. Chiar si referitor la materialele de PR si de prezentare aparute prin presa legate de evenimentul de fata se poate face un mic eseu despre etica, morala, omisiuni si exagerari. Dar nu este acum momentul. Iar despre audienta, ea este cumva inutila din punct de vedere financiar atunci cand demersul tau nu se finalizeaza cu avantaje pecuniare.
Asadar dreptul la replica (partea de raspuns la intrebarile lui George, o gasiti la el pe blog nu o mai public eu pentru ca nu consider ca mi se adreseaza):
“Stimate Domn Dan Micuda
Va multumim pentru cuvintele frumoase referitoare la campania de PR a proiectului The Wine Book of Romania din cuprinsul articolului “S-a strigat mercurialul proiectului The Wine Book of Romania” publicat in data de 1 septembrie 2015 pe blogul personal (http://www.provin.ro/2015/09/01/s-a-strigat-mercurialul-proiectului-the-wine-book-of-romania/#.VeVo1-kcSAg). Ne bucuram ca eforturile noastre sunt observate, mai ales cand este vorba despre un proiect la care tinem atat de mult. Quartz Media nu are legatura cu lumea vinului, ci provine din cea culturala, dar regulile de comunicare si bugetare ale unui proiect editorial sunt aceleasi.
Revenind la lucruri pe care le stiu. Stiu ca nu este neaparat etic este sa faceti public un material care nu va apartine si nu v-a fost trimis de catre autor (avem in vedere brosura de prezentare, aceasta fiind subiect de protectie in baza legii drepturilor de autor). Desi traim intr-o lume in care, de dragul audientei, concepte precum etica sau dreptul de autor sunt complet abstractizate, asa incat oricine poate scrie sau sustine orice, va atragem in mod prietenesc atentia ca, asemeni oricarui demers jurnalistic, publicarea unor articole in spatiul virtual se supune acelorasi rigori ca cele ale unui articol in presa, inclusiv in ceea ce priveste obligatia autorului de a dezminti o stire neadevarata sau de a publica un drept la replica din partea persoanei vizate de un anumit articol. Prin urmare, va solicitam sa publicati prezentul drept la replica pe blogul dumneavoastra, drept raspuns al Quartz Media la articolul “S-a strigat mercurialul proiectului The Wine Book of Romania”.
Bun, ca sa raspundem la intrebari:
De unde vin banii? In niciun caz de la producatorii de vin. Nu exista niciun producator sau companie afiliata acestui domeniu care sa fi fost contactata in vederea sponsorizarii. Desi am primit oferte de “sustinere financiara” din partea producatorilor, am ales sa ne pastram echidistanta. Mai mult, nu s-a perceput nici macar taxa de participare pentru cramele si vinurile incluse in jurizare. Pana la acest moment proiectul a fost sponsorizat din fonduri personale ale celor doua asociatii organizatoare. Speram ca banii sa vina din zona companiilor care targeteaza un public comun cu cel al “The Wine Book of Romania”: persoane cu educatie si venituri peste medie, interesate de produse de calitate si de promovarea brandurilor autohtone. Cred ca vor fi multi cei care vor vedea oportunitatea unei astfel de investitii.
Unde se duc banii?
– In organizarea unui turneu de trei luni la toate cramele din tara, de unde Marinela Ardelean a facut selectia celor 250 de vinuri de top ale Romaniei si Republicii Moldova.
– In organizarea jurizarii cu cei 8 experti.
– In finantarea echipei care realizeaza aceasta frumoasa munca de organizare, ambalare si promovare a proiectului.
Mai departe banii se vor duce catre:
– producerea cartii
– realizarea graficii de carte
– sesiunea foto pentru cele 250 de vinuri
– traducerea cartii in limba engleza
– printarea unui tiraj de 10.000 de exemplare, din care aproape jumatate se vor distribui gratuit
– realizarea unei aplicatii software care sa permita scanarea etichetei vinurilor si obtinerea calificativelor oferite de juriul international
– realizarea unui site care sa contina informatii la zi despre evolutia vinurilor si producatorilor, un site care nu traieste din banii producatorilor, deci isi permite sa promoveze obiectiv ceea ce merita promovat
– realizarea unui turneu national de lansare a cartii si aplicatiei
– o campanie de pomovare internationala si lansarea cartii la cele mai importante targuri de profil
– un documentar de televiziune dedicat proiectului TWBR
Cu alte cuvinte, acesta este un proiect de promovare a vinurilor romanesti, pornit dintr-o initiativa privata si finantat din fonduri private, care nu a beneficiat de nici un fel de sprijin din partea statului sau a producatorilor de vin.
In functie de fondurile care vor fi stranse din sponsorizari, vom reusi sa bifam mai mult sau mai putin din lista de mai sus.”
Urmeaza partea de raspusnuri la intrebari pe care o gasiti la George.