Jun 12 2015

Purcari: despre (trei) vinuri si despre imagine…

Published by at 9:45 AM under 2014,Alb,Bun,Moldova,Rose,Sec

 

Acum ceva timp am primit din partea celor de la Purcari un bax dragut cu trei sticle de vin si un pahar. Ce mi-a placut de la prima vedere a fost baxul. Sau cutia, cum vreti sa ii ziceti. Personalizat, ingrijit, transmitea mesajul unitar al producatorului fara sa vezi macar sticlele. O chestie noua si interesanta pe care rar o vezi pe la noi, unde sticlele circula in clasicele cutii albe, amorfe, branduite cel mult cu numele cramei. Asa ca inainte chiar sa ma uit in interior am intors ambalajul pe toate partile. Chestie care rar mi se intampla si care in marketing are rolul de a apropia consumatorul de produs si de a crea o legatura cu acesta. Inca un semn ca cineva care se pricepe le face marketingul celor de la Purcari. Daca ii pui si in contextul zonei, chestia asta devine si mai evidenta.

 Purcari Box

 

Apoi inantru am descoperit trei sticle de vin pe care le gasim prin toate magazinele la raft pe la preturi in jur de 30-35 de lei. Deci nu cine stie ce “scoruri”. Doar ca acestea erau atent invelite in hartie de calitate, bineinteles cu brandul Purcari pe ea. Si apoi dau de paharul inscriptionat tot cu numele producatorului respectiv. Deci sa numaram: pana sa vad vreo eticheta de vin la fata, am luat involuntar contact de trei ori cu numele producatorului, pe trei medii diferite: carton, hartie, sticla.

Deja cand ajungi la vin subconstientul iti spune ca trebuie sa fie ceva special si de calitate daca e asa frumos “impachetat”….de la Purcari, offcourse. In plus conceptul, linia grafica si cromatica urmeaza exact aceleasi coordonate pe toate cele trei suporturi.Marketing-ul sta in detalii…si detaliile fac diferenta.

In plus, dupa cum observam, nu sunt niste “generice“ Sauvignon Blanc, Rose sau Pinot Grigio…sunt “de Purcari”. “Imported from Purcary Valley” by the way….

Pe scurt: Purcari, Purcari, Purcari… Ati retinut,da?

 

Si acum sa trecem de la lectia de marketing (pe care am facut-o mai mult din speranta ca poate ideile bune prind si pe la noi) la impresiile despre vinuri:

 

Pinot Grigio de Purcari 2014

Aspect (Culoare): Galben deschis, transparent, stralucitor, tanar

Nas: Tipic de Grigio, cu impresii verzi, proaspete si note fructate destul de intense care se accentueaza cand vinul se incalzeste. Modern, direct, fresh.

Gust: Pe palatin evolueaza zemos, cu un corp mediu, prezent, dar echilibrat de o aciditatea care ii ofera prospetime. Impresii de fructe coapte, zemoase, pere, caise, piersici. Postgust scurt, citric, care mai cere un pahar.

Un vin Bun, direct, nepretentios, lejer, de cursa lunga vinificat modern in tipologia clasica de Pinot Grigio. De vara, de volum, de cursa lunga. Bine cursa s-ar putea la un moment dat scurta din cauza pretului (care nu e mare, dar pentru un vin de “cursa lunga” nu e nici mic). Dar cumpatarea nu strica…

 Purcari Pinor Grigio 2014

 

Sauvignon de Purcari 2014

 

Aspect (Culoare): Galben deschis, tente verzui, tinere, clar si stralucitor

Nas: Tipic, cu flori de soc, tente minerale, verzi de ardei verde si agrise urmate de aluzii de fructe coapte, usor exotice cand vinul se incalzeste in pahar. Note usor reductive care dispar la aerare si lasa loc unor tuse citrice, de gref si lamaie. Un nas cu o complexitate binevenita la acest nivel de pret, care imbina multe arome fara sa exagereze in niciun domeniu. Pare un New Zeeleand mai retinut, tras doua tonuri mai in spate.

Gust: Aciditate buna, care isi face aparitia inca de la inceput, fara a fi insa intruziva si care da o idee de structura atata timp cat vinul este rece. Impresiile verzi din nas se pastreaza si pe palatin, bine echilibrate de tuse zemoase, dulcege, de fruct exotic copt, caise si piersici. Echilibru foarte bun, “polished” si integrat. Final proaspat, cu o binevenita nota tonica care potenteaza notele proaspete, citrice, care se dezvolta si in postgustul mediu.

Un vin Bun spre Foarte Bun, excelent lucrat, modern, cu toate componentele la locul lor si bine dozate. Lasa impresia de “polished” si este excelent targetat pe gusturile consumatorilor. Este genul de vin caruia nu ai ce sa ii reprosezi, un Sauvignon Blanc scoala. Decat probabil lipsa de seriozitate si fermitate, dar astea sunt impresii de winegeek. De baut rece…isi merita si ultimul leu.

  

Purcari Sauvignon Blanc 2014

 

Rose de Purcari 2014

 

Aspect (Culoare): pigmentat, in tonuri de cirese de mai si pepene verde

Nas: Plin de fruct copt, capsuni, fragi, zmeura usor batute, trandafiri. Dulceag si cu vagi note lactice in fundal. Aduce aminte de bomboane de fructe fara notele de acetone deranjante ce apar la majoritatea rose-urile de acest tip.

Gust: Plin, dulceag, liniar, cu mult fruct dulce, copt, in stil dulceata de capsuni, zmeura, fructe rosii. Aciditatea redusa si echilibrat de notele tonice din partea a doua a evolutiei si de pe final. Melanjul de note tonice si fructate-dulci se mentin in postgustul usor cald.

Un vin Acceptabil spre Bun, nu e stilul meu preferat de rose, dar inteleg orientarea tinad cont de cum arata piata de acum. Corect, dulceag, plin, a se bea bine racit. Din ce imi aduc aminte de la crama varianta 2013, desi evolua pe aceeasi stilistica, parca era mai vioaie si acida.

 Purcari Rose 2014

 

In concluzie, trei vinuri moderne, care “sar din pahar” si complimenteaza consumatorul. Contemporane, excelent lucrate, se vede in spatele lor tehnologia si know-how-ul de care dispun cei de la Purcari. Si se vede si in fata lor marketingul care probabil a venit o data cu banii de la Unchiul Sam. Bravo lor, poate vin sa (mai) investeasca si pe la noi…;)

Preturile sunt corecte (in jur de 30-33 de lei in magazine), mai ales pentru Sauvignon, iar calibrarea atenta la gusturile publicului este evidenta, lasand o impresie generala de seriozitate, cumva nespecifica acestui colt de lume, dar tipica Purcari.

 

Sa nu uitam nici medaliile proaspat castigate de vinurile de mai sus la Decanter. Care sunt cumva exact pe invers cu impresiile mele. Dar sa ia Albul si Negrul bronz si Rose-ul argint…incurcate sunt caile vinului…:)

Medalii Decanter Purcari

6 responses so far

6 Responses to “Purcari: despre (trei) vinuri si despre imagine…”

  1. Igoron 12 Jun 2015 at 2:09 PM

    Daca tot vorbesti de marketingul lor uite doua linkuri interesante:

    Purcari multumeste consumatorilor norvegieni:

    https://www.youtube.com/watch?v=vBUekC1C_-w

    Consumatorii norvegieni raspund:

    https://www.youtube.com/watch?v=3lpoW41_m-8

    [Raspunde]

    Dan Micuda Reply:

    @Igor, Ahhh, le stiu…celebra campanie cu Norvegia.
    Iarasi un lucru bine facut…;)

    [Raspunde]

    Igor Reply:

    @Dan Micuda,

    Cand am fost in vizita la ei m-a impresionat ca aveau totul branduit, in cele mai mici detalii: rasnita de piper, cea de sare, accesorii de la baie, etc.

    De remarcat este ca, desi investesc mult in marketing, au o crama moderna, din ce am vazut peste 1000 de butoaie Segoy noi, viile ingrijite cu expunere excelenta, sasmd. nu au aere vinuri ”super premium”. Ma refer la pret, le pot consuma si muritorii de rand….

    [Raspunde]

    Dan Micuda Reply:

    @Igor, Perfect de acord…si eu am fost impresionatde cele 1000 butoaie de Seguin de la crama.
    Cert este ca s-au investit niste bani…si cel mai important: s-au investit cu cap.

    [Raspunde]

    Mihail Reply:

    @Dan Micuda, Aseara am fost la o degustare de Purcari in Cluj-Napoca. Am fost impresionat placut de calitatea vinurilor, in special Sauvignon Blanc si Negru de Purcari (Cabernet Savignon, Saperavi si Rara Neagra). Sunt de acord cu afirmatiile voastre. Doresc sa le cunosc toate vinurile.

    [Raspunde]

    Dan Micuda Reply:

    @Mihail, Vedeti ca si Chardonnay-ul le iese destul de bine…si pretul este ok.
    Iar daca v-a placut Negru, sigur o sa va placa si Negru Vintage…

    [Raspunde]

Trackback URI | Comments RSS

Leave a Reply