Mar 21 2014

Gone drinking…plus o idee pentru brandul nostru de tara!

Published by at 8:00 AM under Calatorii,Opinii,Promovare

 

Sa nu ma dati disparut saptamana viitoare. Si nici sa sunati la politie. Iar pentru producatorii care au ceva vin indoilenic  prin crame acum ar fi momentul unei promotii fulger de trei zile prin retail.

  • Sau daca aveti vreun eveniment sau vreun pliant cu fete despuiate, dar care de fapt fac reclama la vin cu aluzii gen “infractoarea in mov”, le puteti distribui linistiti.
  • Sau vreun eveniment de promovare cu sampanie si “offcourse” piscoturi. Sa se dea cate unul (de fapt una) sa se ajunga la toata lumea.
  • Sau ceva traznai pe Facebook, afise ticluite cu portarii sau clipuri gen macho sau “femme fatale” de lansat.

 

Eu zic acum e momentul sa le bifati in agenda. Cel putin pentru urmatoarele cateva zile s-ar putea sa treaca tangential pe langa mine. Asta pentru ca voi fi ocupat pana peste cap, cu program de 8 ore pe zi, vizitand Prowein-ul de la Dusseldorf.

 

PROWEIN 2014Si acum, pentru fani si nu numai, fraza clasica de bla-bla „de angajament”: „Promit ca o sa va tin la curent cu noutatile in domeniu, cu cele mai interesante vinuri, captivante workshop-uri si revelatoare degustari.” Yeah right! Asta zic eu acum, cand sunt inca in tara. Dar cand o sa ma lovesc de galaxia si labirintul de la Prowein probabil ca voi alerga dintr-o sala in alta (am vreo sapte la dispozitie, care gazduiesc vreo 4.796 expozanti din 48 de tari)   si de la un eveniment la altul (sunt doar vreo cateva sute care se defasoara din jumatate in jumatate de ora si unele in paralel) incercand sa acumulez cat mai multa informatie si cat mai mult vin…degustat. Apoi mai vedem cand ma intorc ce imi aduc aminte sa va povestesc…:)

 

Apropo, nu v-am spus ca intr-un final apoteotic, demn de epopee antica, producatorii romani se pare ca vor ajunge la Prowein. Succes! Marti – miercuri pe ultima suta de metri si in ceasul al 12-lea cand toate tarile si expozantii erau deja cu standurile trimise si montate la targ, dnul Ministru (Lumi)Nita (va las pe voi sa va ganditi ce legatura are Ministerul Economiei cu vinul) a catadicsit sa semneze contractul de finantare ca sa le platim si noi banii pe stand nemtilor si sa dam drumul la treaba.

Bine, am inteles ca ai nostri producatori au realizat si ei tot in ceasul al 12-lea, cand a ajuns cutitul la os si securea la gat (de fapt le-au pus nemtii acolo), cu cine au de-a face si au platit in prealabil banii la organizatori fara sa il mai astepte pe dnul Nita sa temine cu (re)preluarea companiilor energetice in subordinea sa (adica a Ministerului pe care il conduce) si apoi sa semneze un amarat de contract de cateva zeci de mii de euro. Pe undeva il si inteleg pe dnul Ministru. Cand potul e ditamai sectorul energetic al Romaniei, unde mizele sunt in general de la un miliard in sus, nu iti sta mintea si timpul la semnat contracte de cateva zeci de mii de euro, banii de „city break” pentru doua persoane in domeniul energetic, dar paradoxal vitali pentru sectorul nostru de vin.

Oricum, daca nu plateam riscam sa vedem targul la fel cum vedem Campionatele (Mondiale sau Europene) de Fotbal de vreo 20 ani incoace… Adica de la televizor…

 

Asta inseamna ca am avut la dispozitie cam 2 zile sa facem ce au facut altii in vreo 6 luni de pregatiri. Mai mult ca sigur standul nu era gata si multi se intreaba ce o sa iasa pana la urma. Ideea e sa nu cada ceva din el, ca de acolo de sus, unde stam noi, spargem capul la nemtii de la parter. In rest, vorba dlui Cox, din ce ce mai adaptat si resemnat la realitatile autohtone: „macar sa avem frigider si o masa acolo, ca in rest ne descurcam.” Deja suna a roman get-beget…:D

 

Dar pana la urma care mai e farmecul unei participari la targ daca totul e organizat nemteste? E chiar plictisitor, iar noi in general inducem haos in cel mai bine organizat sistem. Asa suntem construiti, ca natie antisistem la propriu: improvizam, cantam dupa ureche si tragem tare pe ultima suta de metri. Probabil ca organizatorii nemti sunt perplecsi, siderati si exasperati, dar noi functionam mai bine asa.

 

In plus nici nu cred ca ne mai trebuie slogan si brand de tara…ar insemna  timp si bani irositi aiurea. In ultimele participari la Prowein am capatat imagine de tara pe gratis. Negativa, dar totusi e ceva care trebuie capitalizat. Putem pur si simplu trebuie doar sa o sintetizam:

„Romania: wines for the last moment…Not for the faint-hearted and only at the balcony!” Eu zic ca merge,nu?

 

Asa ca, pe principiul sa mai luam o pauza de la contextul vini-viticol autohton, sa ne relaxam si sa respiram o gura de oxigen si de normalitate, cel mai nimerit fond sonor pentru urmatoarele zile in cazul meu este:

 

3 responses so far

Trackback URI | Comments RSS

Leave a Reply