Oct 23 2013

Arbora Merlot 2011 sau cum s-a oprit un pic Nomadul la umbra unui copac…

Published by at 8:00 AM under 2011,Aurelia Visinescu,Merlot,Romania,Rosu,Sec,Slab

 

Zilele trecute aflandu-ma in Mega Image si trecand (profund intamplator) prin fata raftului cu vinuri observ ceva innoiri la  unele game plus ceva noutati pe care vi le prezint pe scurt:

 

  • ceva vinuri de la Vincon, cu etichete aurii (aveti aici un sample) si texte mirobolante. Chiar sunt curios cine concepe textele de pe etichetele de la Vincon…
  • gama Sable Noble de la Crama M1.Atelier care incet-incet incepe sa apara acolo unde ii este locul, adica la raftul retail-ului general, ceea ce este un fapt imbucurator. 33 de lei albul. Apropo a incercat cineva Lacrima lui Ovidiu rose licoros? Bleah…
  • Gama “premium” (sic!) de la Valvis cu un Chardonnay Chateau Valvis pe la 90 de lei care m-a dus cu gandul la un Cru de Chablis. Pretul nu vinul, ca la vin nu sunt atat de ahhh…ingenuu? sa platesc banii respectivi pe un Chardonnay romanesc de la un producator cu pedigree indoielnic. Stati linistiti ca si Merlot-ul si CS-ul de pe “Chateau” tot atat costa. De banii respectivi as lua Soare de peste deal cu ochii inchisi.
  • Plus vechii locatari: Gramma, Liliac, Jirov, Basilescu, Rotenberg, Segarcea unele vinuri facute special pentru Mega Image.  Cele de la Corcova, Gramma, Liliac vi le recomand pentru ca le-am mai gustat si sunt ok. La restul nu ma pronunt, eventual astept ceva feedback din partea voastra.
  • The usual suspects: Caloianul de la Oprisor la un pret cat de cat normal de 24 de lei, Merlot Vinul Cavalerului SERVE la 24 de lei, Castel Bolovanu 2010 de la Vinarte la cel mai bun pret de prin marele retail: 30 de lei, etc.
  • Ultima “noutate” este noua gama Arbora realizata de Domeniile Sahateni (Aurelia Visinescu) ”exclusiv” pentru Mega Image. Zic noutate  si exclusiv intre ghilimele ca pana la urma nu e tocmai o noutate si se pare nici o mare exclusivitate. Este vechea (si actuala) gama de linie (entry level) Nomad imbuteliata cu o alta eticheta. Asta era exclusivitatea…Sau varianta doi: alt vin cu eticheta de Mega Image si dopuri (pluta aglomerata de calitate scazuta) de la Nomad. Personal cred ca varianta intai este mai plauzibila tinad cont de poza de mai jos si de cum s-a prezentat vinul.

 Arbora Nomad Aurelia Visinescu

 

In total sunt patru vinuri pe gama Arbora: un Pinot Noir, un Merlot, un Sauvignon Blanc la 19.99 lei (psihologic sic!) plus un cupaj de Syrah cu CS pompos intitulat Reserva care are DOC de Dealu Mare si costa 34.99 lei. Restul sunt IG-uri. Bine, pe pliantul cu vinuri al amintitului magazin toate rosiile apar “Reserva”, deh…

Daca ma intrebati de ce am luat tocmai Merlot-ul, este pentru ca:

  1. eram curios ce este in sticla. Si am vazut…
  2. SB-ul desi era 2012 era cam pigmentat pentru gustul meu, plus ca era si IG si Dealurile Munteniei
  3. Pinot-ul…stiti ce parere am de Pinot-urile din Dealu Mare cu sau fara DOC.
  4. Reserva…well sa zicem ca nu m-am  simtit atat de darnic in ziua respectiva si m-am gandit sa testez calitatea pe gama “entry level”, ca la noi acolo se face diferenta.

Dupa atata amar de introducere iata cum s-a prezentat si vinul:

 Arbora Merlot Nomad Aurelia Visinescu

 

Concluzia: se pare ca la Domeniile Sahateni nu a ramas doar Nomad nevandut ci si ceva dopuri de la el. Si cum nimic nu se pierde, totul se transforma (mai ales in industria vinului de la noi) uite ca Nomadul s-a asezat la casa lui si a prins radacini, transformandu-se un pic in Arbor(e)a.

 

P.S. Este totusi interesant cum se gasesc fonduri pentru articolele de PR si se termina banii tocmai cand trebuie sa schimbam niste dopuri amarate si deloc scumpe.

Marketingul de vin la noi incepe si se temina cu promovarea agresiva, lasand produsul pe undeva pe drum…

 

13 responses so far

13 Responses to “Arbora Merlot 2011 sau cum s-a oprit un pic Nomadul la umbra unui copac…”

  1. silvasanon 23 Oct 2013 at 10:34 AM

    asemanator cu monarhia dualista austro-ungara… tot un drac 🙂

    [Raspunde]

    Dan Reply:

    @silvasan, ceva de genul..:)

    [Raspunde]

  2. I Georgeon 23 Oct 2013 at 3:36 PM

    Salut Dan!
    Eu sunt un client fidel Mega Image, din simplu motiv ca stau intre doua magazine. In ultimii doi ani am cumparat f multe sticle de vin de la ei si nu prea mai era nimic nou, cam aceeasi oferta, aceleasi preturi (zic eu destul de mari).
    Saptamana trecuta am vazut si eu ca au actualizat oferta de vinuri si am vazut marci si chiar si preturi interesante. De exemplu Pinot Noir Segarcea la 24 de lei sau Rara Neagra Purcari la 30 de lei (din categoria old, dar la preturi mai ok), deasemenea marcile noi gen M1.Atelier care dupa parerea mea sunt vinuri cu un RPC redutabil. Sigur voi face cateva achizitii in curand … ar mai fi mers si ceva adaugari pe oferta de vinuri de import.

    [Raspunde]

    Dan Reply:

    @I George, Mi se pare si mie ca in ultimul timp au mai dat jos din preturi. Cel putin la Bolovanu e cam cel mai mic pret din retail..restul trec de 30 de lei.
    Da, M1 cu Sable Noble acolo trebuie sa se bata….
    Pacat ca nu au mai adus ceva importuri…si pacat ca nu le aduc ei direct. Le iau tot prin importatorii nostri.
    Cand or sa se apuce marile lanturi sa aduca direct vinurile de afara probabil ca se va vedea in “piata”. Cred ca sunt si piedici fiscale&etc…

    [Raspunde]

  3. Cristian. E.on 24 Oct 2013 at 10:16 AM

    De acord cu scrierie despre Mega Image…nu sunt chiar cei mai ieftini , dar pentru cei ce il au la parterul blocului si nu au masina pana in Metro, merita!!
    Dan ai spus bine in articol chiar daca voalat…multe vinuri sunt tepe clare la banii respectivi…Stam foarte prost la capitolul RPC si daca vrei sa consumi zilnic 1-2 pahare de vin la masa intrii rapid in faliment. Ai doua solutii: PET-ul daca vrei sa ajungi la transplant de ficat sau bag-in-box unde cat de cat mai gasesti ceva baubil ma refer aici la Recas si Vinarte…Am degustat intr-o crama niste Merlot Vinarte Starmina 11 lei litru la BIB…bun pentru banii astia, dar tare sunt curios daca o fi la fel cu cel de la sticla din gama Castel Starmina. Nu stiu daca in tara asta ar exista cateva vinuri la bag-in-box care sa fie cat de cat baubile….
    Eu inca astept noile vinuri rosii de la vinarte pe 2012 in special Negru de Dragasani cel ptr Horeca cu eticheta alba…anul trecut era 24 lei…De azi mai avem fix o luna pana la Goodwine ptr ca doar el a mai ramas. Vintest-ul si Vinvest-ul sunt moarte toamna asta..

    [Raspunde]

    Dan Micuda Reply:

    @Cristian. E., Personal te sfatuiesc sa eviti BiB-ul la noi. De fapt in general. Preturile la el fluctueaza in tandem cu miscarea cotatiilor la vinurile vrac de calitatea a 3-a de pe piata internationala..ceea ce spune multe.
    In plus sistemul in sine de ambalare nu este foarte eficient si “prietenos” cu sanatatea…deh plastic, aluminiu, etc…
    Pe pietele din afara foarte multi ambaleaza vinul la carton(Tetra), e mai sigur si ok. Dar la noi mentalitatea consumaorului nu permite asa ceva (ca si la Screwcap). In plus cartonul nu permite volume foarte mari, BiB e segment de volum …deci si calitatea este in consecinta. Mai bine mai putin (mai rar?) si mai bun…
    Vinarte sta binisor pe Starmina, ca RPC.
    Da, intr-adevar…se pare ca marea noastra industrie de vin nu isi permite decat un targ pe an. Bine era si o aberatie…5 targuri cu cei cativa producatori cati avem.

    [Raspunde]

    Cristian. E. Reply:

    @Dan Micuda,

    Ai dreptate ..la Tetra Pack nu ma gandisem…Pe la Buduresca am vazut parca ceva la tetra si aveau si BIB..ceva parca gama “La nuci”, aveau niste cutii de 2 litrii ca alea de lapte..Pacat ca Budureasca nu este “pe strada mea” ca si gust..Au o feteasca neagra bombastica ca miros de pruna si magiun, dar este demisec plus ca e la un 14.5% alcool…

    [Raspunde]

    Dan Micuda Reply:

    @Cristian. E., Budureasca, ca si Recas sunt in stil New World dus la extrem…bombastice, aromate, etc…
    La mainstream si cei de abia “plecati” de pe vinul dulce stilul respectiv e un succes si strategia lor e bine gandita.
    Cel putin Recas da lectii de business de vin tuturor de pe piata de volum.

    [Raspunde]

  4. I Georgeon 24 Oct 2013 at 10:43 AM

    Aseara am cumparat o sticla de Rara Neagra Purcari 2011 cu 30 de lei, un pret f ok tinand cont ca in Carrefour este 38 de lei.
    Totusi am observat ca Pinot Noir Segarcea 2009 era 28 de lei, desi saptamana trecuta era 24 de lei, iar Castel Bolovanu costa 32 de lei, desi asa cum ai spus si tu saptamana trecuta era 30 de lei. Se pare ca avem variatii de pret, poate depinde si de magazin, oricum nu erau la promotii in trecut.

    Ca a venit vorba de promotii, aici Carrefour sta cel mai bine. Au avut promotii serioase la cel putin 30% din vinuri, timp de vreo 3 saptamani. De exemplu am cumparat un Torres Tempranillo 2010 cu 28 de lei, redus de la 42 de lei. Da, stiu 42 de lei e f mult, dar si 28 de lei este un pret f bun pentru un vin bun ca acesta.

    [Raspunde]

    Dan Micuda Reply:

    @I George, Carrefour sta bine la promotii…cu selectia un pic mai prost.
    Urmareste si Real-urile daca ai ceva aproape..o sa aiba discount-uri masive pt. ca trebuie transformate in Auchan si scapa de stocuri.
    Mega Image-urile am vazut ca au preturi diferite in functie de locatia magazinului…deh…dupa client.
    RPC foarte bun la Tores…

    [Raspunde]

  5. I Georgeon 24 Oct 2013 at 4:06 PM

    Real este cam cel bun Hipermarket in ceea ce priveste oferta de vin, deci sper ca odata cu trecerea la Auchan sa pastreze aceasta titulatura. O sa fiu pe faza pentru ca e o paine de mancat aici!

    Topic: Eu nu prea le vad rostul la marcile de vin care sunt comercializate cu brand personalizat pentru magazinul respectiv, aici unde Mega Image este campion. De exemplu eu am aflat de curand ca Jirov este de fapt Corcova, iar eu sunt pasionat de vinuri, asa ca ce sa mai zic de un client neavizat?!
    Daca aveau preturi diferite, sau daca se vindeau la pachet cu altceva (pahar,tirbuson,etc) mai intelegeam, dar altfel creeaza doar confuzie … parerea mea.

    Ce parere ai?

    [Raspunde]

    Dan Micuda Reply:

    @I George,Ehhh..Corcova e la alt pret, mai scump…tu pasionat de vinuri ai ocazia sa cumperi un vin bun la un pret mai mic, de unde rezulta un RPC mai mare.Si uite un motiv pentru etichetele personlizate pentru supermarket.
    De fapt e un scenariu castigator pentr toti: comerciantul castiga notorietate si exclusivitate, producatorul scapa de stocuri si clientul cumpara un vin bun la preturi decente.
    Uneori se imbuteliaza altceva, special pentru comerciant, vezi gama de la Gramma care nu are corespondent in oferta producatorului, din ce stiu…

    [Raspunde]

  6. […] provocat de postarea lui Dan, ast?zi o vorbim despre dou? vinuri f?cute de Aurelia Vi?inescu. Merlot-ul Arbora este […]

Trackback URI | Comments RSS

Leave a Reply