Jun 03 2013

MARKETING: La Colibasi se fac vinuri sau masini?

Published by at 8:00 AM under Diverse,Marketing,Opinii

 

Cu riscul de a fi iar injurat printre dinti pentru faptul ca ma iau degeaba (?!?!) de marketingul unora dintre producatorii de la noi, va prezint astazi ultimul exemplu de branding de vin (din categoria “fail”) de pe piata autohtona. De la inceput va zic ca nu am nimic cu vinurile, nu le stiu si nu discut de ele. Am vazut ceva alb in treacat la Goodwine, nu m-a impresionat, dar nici nu emit judecati de valoare doar pe baza unui pahar incercat in fuga la un targ de vin.

Astazi va prezint din perspectiva mea doar cum mi se pare conceptul asociat acestora, menit a fi prezentat consumatorilor.

 

Este vorba de un nou producator nou din zona Dragasani (de fapt din judetul Olt, Comuna Colibasi). DOC-ul tine de Dragasani. Producatorul se numeste Tenuta Colibasi. Asadar, strict marketing si branding, din ciclul consultanta gratis:

 

  1. cum suna sa te numesti Tenuta Colibashi? Suna dumnezeiesc, va spun eu. Probabil ca exista acolo vreun actionar italian nostalgic pentru denumiri din Cizma. Pe acelasi principiu ma astept in viitor sa vad denumiri de producatori de genul: Azienda Corlate sau Tenuta Dolhasca? Sau Domaine… Ups, asta cred ca avem..:D Scurt pe doi: Tenuta, Azienda, Chateau, Domaine, Bodega, etc. nu au ce cauta in asocieri cu denumiri de sate si comune de prin Romania. Mie imi suna a un mare kitsch. Ele isi au locul in toponimiile de la ele din tara. Punct! Crama, Agricola, etc.. suna destul de plastic, de romanesc si mai mult decat sugestiv. Haideti sa va dau un exemplu de investitori talieni care au evitat ghidusii de genul celei de mai sus: cei de la Crama Delta Dunarii, care nu si-au spus Tenuta Sapata (desi au vii in localitatea respectiva) si au scos vinuri cu “branding” La Sapata. Deci se poate!

 

  1. Dacia_1300_1La Colibasi de fac masini. Punct. Orice om care a avut Dacie pe vremea lu Ceausescu stie chestia asta. Nu exista Colibasi si vin, exista in schimb intiparita in subconstientul colectiv al romanilor (cel putin al celor trecuti de 30 de ani) Colibasi = Masina Mica.  Atata de bine intiparit incat eu dupa ce am auzit prima data de producatorul respectiv de vin, cautam viile prin Dealurile Stefanestiului si ale Mioveniului. Si cei de sub 30 de ani pot da search pe marele Google si tot asta afla. Pe vremea ailalta daca vroiai Dacie sau piese de Dacie veneai la Colibasi. Asa ca toti acei consumatori o sa se intrebe acum unde naiba se face vin de Dragasani la Colibasi? Ce, a dat uzina faliment si s-a reprofilat? Daca producatorul de mai sus vrea sa vanda vreodata vin in Arges il sfatuiesc sa se gandeasca de pe acum la raspunsuri pentru anumite intrebari punctuale din partea publicului, cum ar fi: ”E facut la vopsitorie sau la presaj?”, “Aveti via la Poarta 3 sau la Poarta 7?” “Pe cate schimburi lucrati?”, “Faceti si pentru francezi ?”, ”S-a terminat vinul in Franta si s-au apucat francezii de facut la Colibasi, la uzina?”..etc. Scurt pe doi Colibasi = Auto. Auto <> vin, chiar si din punct de vedere legal, ca nu e  bine sa te urci “sub influenta” la volan…

 

  1. tenuta colibasi

    Credit @ vinuldincluj.com

    Etichete. Le aveti in dreapta. Daca mai trageam o sonda, un soare  si un rau pe ele aratau exact ca stema de pe vremuri, pe care am decupat-o de pe steag la revolutie. Iar gri-ul acela, mai proletar de atat nu poate fi. Decat daca ii punem secera si ciocanul pe el. Dar sa nu dam idei.

 

  1. Site-ul: poti sa dai “click” pe toate steguletele de sus ca tot in italiana se afiseaza. Hmm, incep sa inteleg ideea cu Tenuta..:D. Si oricum vinurile nu apar, site-ul nu este populat cu poze, cu informatii, etc.  Adica e realizat cam in proportie 20%. Scurt pe doi: nu se lanseaza site-ul daca nu e gata. Si nu se pun pe “public” (adica sa vada toata lumea) variante de lucru. Cum pare cea de fata.

 

  1. MV5BMTAwNTg0OTU3MTReQTJeQWpwZ15BbWU2MDgyMjY5OQ@@._V1_SY317_CR8,0,214,317_

    Credit @imdb.com

    Denumirile vinurilor…unul dintre ele se cheama “Colinero”? C’mon….O fi via situata probabil pe coline (asa e in 90% din cazuri si la altii,  nu e nimic iesit din comun si demn de trecut pe sticla) dar sa dai denumiri amintind de filme din vestul salbatic cu John Wayne (Comancheros?) la un vin de Colibasi (Dragasani), e ceva. In plus, sa nu neglijam nici aliteratia: Colinero de la Coli? Coli? Colibasi! Tenuta Colibasi… 😀 Zuperb!

 

Concluzia: In  materie de marketing de vin, traim o epoca de impliniri marete

Ma repet, nu am nimic nici cu vinurile, nici cu oamenii de la producatorul respectiv. Dealtfel le urez rodaj placut si fara incidente cu pieile rosii…:D

 

5 responses so far

5 Responses to “MARKETING: La Colibasi se fac vinuri sau masini?”

  1. Cristian. E.on 04 Jun 2013 at 10:39 AM

    De fapt Tenuta parca zici Lenuta (fosta academician). La GW am gustat si eu vinurile lor, dar el fugitivo…stiu ca costau ceva in jur de 25 de lei. Asocierea cu Colibasi m-a facut sa cred ca sunt din Arges, dar ei erau din Olt. Eu din cate stiu orasul Dragasani este din valcea, dar zona dragasani este si in judetele Valcea si in Olt, cam cum este dealul Mare si in Prahova si in Buzau. Denumirea Tenuta Colibasi este improprie ptr ca mentalul colectiv al acestui popor asociaza colibasi-ul cu masina ce o asteptai 7 ani ca sa o cumperi. Nu cred ca stie nimeni ca mai exista un Colibasi de Olt. Cred ca o denumire gen “Crama X” sau “Via Y”.. era mai indicata..

    [Raspunde]

    Dan Micuda Reply:

    @Cristian. E., deh, daca animeni nu gandeste inainte sa faca brandingul se ajunge la aberatii….

    [Raspunde]

  2. Cosminon 31 Jul 2015 at 9:35 PM

    Tocmai am incercat un Negru de Dragasani de la ei (2011), luat de curiozitate.
    Cam mult lemn (nu cred ca baric, poate batonaj, la inceput vanilia acopera totul, dpdv olfactiv), dupa care se deschide un pic in fructe rosii (visina domina) si ceva scortisoara.
    Pe palat, visina (din visinata) e numarul unu, fructe rosii, ceva cacao, si un pic de cafea.
    Dar are un rest de zahar cam mare pentru gustul meu, alcoolul (13%, nu e excesiv de mult), nu e bine integrat si e cam cald pe git. Mai e ceva, nu as sti sa spun ce, care este agresiv si neplacut dupa, tot pe git. “Dupa” inseamna o gura-doua, nu mai mult.
    Concluzia: as fi reticent a doua oara. Cu siguranta Negrul 2011 nu l-as mai lua.

    [Raspunde]

    Dan Micuda Reply:

    @Cosmin, Probabi e chipsuit si de aici lemnul agresiv si neintegrat. Eu nu imi aduc aminte sa fi baut ceva memorabil de la ei.
    Oricum acum s-au rebranduit…Menini, ceva de genul.

    [Raspunde]

    Cosmin Reply:

    @Dan Micuda, Ei, uite ca eu am baut unul memorabil. Alta data o sa ma feresc…
    Si e pacat de vin, chiar avea potential, dar daca il omori cu lemnul… plus ce-or mai fi bagat in el…

    [Raspunde]

Trackback URI | Comments RSS

Leave a Reply