Dec 14 2012

Drept la replica: Casa de Vinuri Cotnari ne raspunde!

Published by at 8:26 AM under Cotnari,Diverse,Marketing

 

Casa de Vinuri CotnariIn urma postarii de miercuri am primit o serie de precizari din partea Casei de Vinuri Cotnari, respectiv de la D-nul Catalin Avasalcei, director de vanzari.

In virtutea dreptului la replica si apreciind deschiderea pentru comunicare si feedback-ul primit (lucru mai rar intalnit pe la noi) redau mai jos integral textul respectiv:

 

“Buna ziua,

Daca imi este permis voi veni cu explicatii la fiecare punct mentionat de dvs in articol:

1. Schimbarea denumirii din SIMPOZION in COLOCVIU – a fost anuntata prin comunicate de presa, inclusiv inainte de GoodWine 2012 – editia de toamna
Am renuntat la denumirea de SIMPOZION (desi este marca inregistrata la OSIM conform certificatului de inregistrare nr 117319/08.06.2011) deoarece dupa editia de primavara a targului GoodWine in cadrul caruia am lansat gama de vinuri SIMPOZION, am aflat de existenta inregistrarii la OSIM a unui nume apropiat (SYMPOSION), aceasta denumire fiind inregistrata la OSIM de catre un producator din judetul Constanta, care deocamdata nu comercializeaza vinuri sub acest nume. Pentru a nu crea confuzie in piata am hotarat sa renuntam definitiv la a prezenta pe piata vinuri denumite SIMPOZION, dar nu am renuntat si la ideea de comercializare a vinurilor premium ale Casei de Vinuri Cotnari, COLOCVIU fiind denumirea sub care se comercializeaza si au fost prezentate cu ocazia editiei de toamna a Targului International de Vinuri GoodWine si la salonul de vinuri VINTEST.


2.
Referitor la etichetele gamei COLOCVIU:

Simbolurile Casei de Vinuri Cotnari se afla in, dar si pe sticlele Casei de Vinuri Cotnari . Gama COLOCVIU se remarca prin simboluri puternice: Roma – Tamaioasa Romaneasca sec, Moscova – Grasa de Cotnari sec si Atena – Feteasca Alba sec. Astfel prin Roma (Colosseum) capitala Imperiului Roman, se sugereaza tehnologia avansata, inovatia regasite in Casa de Vinuri Cotnari prin investitiile in tehnologii de ultima ora. De asemenea nu intamplator am ales Roma pentru eticheta deTamaioasa ROMAneasca sec. Prin Athena (Partenonul), recunoscuta ca leagan al politicii si filosofiei, am dorit sa subliniem noua filosofie pe care se bazeaza proiectul Casa de Vinuri Cotnari, schimbarea de politica din podgoria Cotnari cu accentul pus pe calitate, orientarea vanzarii catre segmentul HoReCa premium si super-premium. Moscova reprezentata grafic prin catedrala Sf Vasile din Piata Rosie, am considerat-o capitala artelor (cuvant si imagine), arta fiind cea care defineste cel mai bine elitele.

Ne-am imaginat gama COLOCVIU asociind-o cu arta sub diferitele ei forme, primul pas fiind reprezentat de evenimentele “La degustare de …muzica, poezie si vin”, un mic spectacol in care principalii protagonisti sunt: Adrian Paduraru (actor), Dan Ardelean (pianist, compozitor, dirijor), Catalin Paduraru (critic de vin) si cele trei vinuri din gama COLOCVIU, insotite de Busuioaca de Bohotin – demisec – din gama Cotnari DOMENII. In primavara 2013 va urma a patra eticheta din gama, un simbol la fel de puternic.

In acelasi timp s-a dorit ca etichetele sa ilustreze personalitatea unor vinuri de inalta tinuta, ce raspandesc in largi departari bucuria de a trai si simti romaneste

In cazul textelor de pe eticheta, asa cum spuneam si la prezentarea de la Oradea, s-au dorit a contine cuvinte scrise cu drag pentru a fi citite in asteptarea unei mese savuroase. De asemenea s-a avut in vedere asocierea cuvintelor din text cu simbolul de pe eticheta (Moscova, Atena, Roma).

 

Referitor la trecut granita, avem un raspuns foarte bun din dutty free BEST VALUE din Aeroportul International Henri Coanda – Otopeni in ceea ce priveste perceptia clientului final, reflectat in vanzare; pana acum nu avem reclamatii ca nu s-ar fi putut trece de vama cu sticlele nostre … Iar pentru cazul in care treceti granita cu masina asigurati traducerea si oferiti si explicatiile de mai sus in ceea ce priveste textele…
Un raspuns foarte bun il avem si la export, vinurile de la Casa de Vinuri Cotnari, in doar 6 luni de la momentul lansarii, au ajuns in Japonia, Sua, Franta, Spania, Italia, Danemarca, etc.

 
3. In cazul gamei de retail (a treia gama, gama INEDIT), solicitata de IKA, am raspuns solicitarilor de informatii imediat ce au aparut; Casa de Vinuri Cotnari este un proiect inceput de la 0, in care primele 6 luni au insemnat un volum de munca mare concretizat in formarea unei echipe de vanzari (6 directori regionali de vanzari, urmeaza perfectionarea lor), acoperirea cu distribuitori in aproape toate judetele tarii (mai avem 5-6 judete fara distribuitor la acest moment); la momentul decembrie 2012 lucrurile s-au mai linistit putin si avem pus la punct un plan de actiune pentru tot anul 2013, lucru care se va concretiza intr-o comunicare mult mai buna (la conferinta de presa de la GoodWine editia de toamna am anuntat deja lansarea in luna martie a primei Busuioace de Bohotin vinificate in sec, care va intregi gama COLOCVIU, inaugurarea noii crame Castel Vladoianu si prima Feteasca Neagra in toamna 2013). Tot in ideea unei comunicari mai bune (mai eficiente) avem colaborari incheiate cu Vinul.ro, Millesime si diferiti alti colaboratori pentru anul 2013.

Cand vom avea finalizata noua crama, comunitatea bloggerilor, ziaristii, pasionatii de vin vor avea posibilitatea sa ne cunoasca la noi acasa, sa vada cu ochii lor ce se intampla la crama, prin intalniri cu diferite ocazii.

 
4. Site-ul Casei de Vinuri Cotnari (www.vinuricotnari.ro) nu este bifat ca terminat; speram pana la sfarsitul anului sa fie gata; pana atunci am postat o imagine cu vinurile din gamele destinate vanzarii exclusiv in HoReCa si magazine specializate: Cotnari DOMENII si COLOCVIU

In optiunea mea (si imi asum acest lucru) a avut prioritate pagina de Facebook (Casa de Vinuri Cotnari) in ideea in care am considerat ca este o platforma care faciliteaza foarte mult comunicarea (eram constient si s-a adeverit faptul ca va trebui sa raspund multora si la multe intrebari despre proiectul Casa de Vinuri Cotnari) spre deosebire de site.
Fotografiile care apar au mai multe meniri: sa poata vedea cei interesati unde se gasesc vinurile noastre (unde in HoReCa si in magazine specializate?) – aceasta fiind o intrebare foarte frecventa; potentialii nostri colaboratori (distribuitori, locatii horeca, magazine specializate, directorii nostri de vanzari, etc) sa vada ce evenimente am pus in practica si sa ne solicite in acest sens; promovare produse prin fotografii attractive (colaboram cu fotografi care sunt prezenti la evenimentele noastre – chiar ieri organizatorii Business Days au solicitat fotografiile noastre de la cina VIP de la showroom BMW – un eveniment reusit de la care fotografiile raman o amintire foarte placuta)

 
5. Fetele de la standul Casa de Vinuri Cotnari – inca de la prima aparitie, GoodWine martie 2012 – la stand am avut 1 somelier si 1 hostess care au asigurat reusita degustarilor noilor vinuri din podgoria Cotnari – fete zambitoare, dornice sa asigure o servire ireprosabila si sa furnizeze informatiile solicitate de vizitatori
Faptul ca Alina, hostessa din Bucuresti are un numar atat de mare de fotografii prezente pe internet se datoreaza faptului ca este frumoasa, amabila, tot timpul cu zambetul pe buze si nu refuza pe nimeni cand este solicitata pentru fotografii (va dau exemplul hostessei care am avut-o la stand in martie 2012 si care nu apare in foarte multe fotografii – as spune chiar foarte putine – ).

Alina este un castig pentru industria vinului, daca luam in calcul ca si-a exprimat intentia de urma un curs de somelieri (noi am asigurat instruirea ei in ceea ce priveste vinurile si proiectul Casa de Vinuri Cotnari – sunt persoane care pot confirma ca nu a oferit vin dintr-o sticla in care intrase ceva apa dupa ce se rasturnase sticla in bol, fara ca ea sa stie acest lucru). Consider ca asocierea vinuri – sommelier – prezenta feminina este una reusita, dar asa cum spuneati si dvs vom umbla la tinuta (am folosit la targurile de vin tinuta de pe litoral de la degustarile organizate in vara),avand in vedere ca aceasta sa fie mai subtila (dar va asigur ca fotografiile cu Alina la standul nostru vor fi la fel de multe, fiind o persoana foarte fotogenica, joviala, amabila).

Eu raman cu intrebarea cum ar fi fost daca faceam noi un eveniment in genul celor de la Vinarte de la GoodWine editia de toamna cand au pictat fetele…(in cazul Casei de Vinuri Cotnari s-ar fi pus tunurile pe noi, asa a fost vorba de arta…)

 
6. Denumirea Cotnari DOMENII a uneia din gamele horeca vine de la sediul Casei de Vinuri Cotnari – Castelul Vladoianu, resedinta vice-guvernatorului BNR din perioada interbelica, dupa un proiect Italian din 1901 – un domeniu de 7 hectare unde in toamna anului 2012 va fi o pensiune de 5 stele si crama Casei de Vinuri Cotnari – “o crama cu traditie, readusa la viata de noua generatie din Cotnari”.
Referitor la calul care apare ca simbol pe eticheta, aveti in fotografiile de la GoodWine o serie de stampile ale primariei Cotnari care contin un cal ca si symbol (apar in CRONICA COTNARIULUI, unele de la 1869). Suma acestor factori (vinul si caii erau apanajul nobililor, prezenta calului ca symbol pe stampilele foarte vechi ale Primariei Cotnari , calul insemana noblete, forta, curaj, devotement – vedeti postari mai vechi pe FB sau oenolog.ro pentru confirmare) a facut sa apara calul ca symbol pe etichetele gamei Cotnari DOMENII. Dupa realizarea etichetelor, cautand asocieri de imagine cu locatii representative pentru sportul ecvestru (Cai de Vis, Kings Land, Ecvestria) am dezvoltat o pasiune pentru acest sport nobil si cai, si lucrul care ma bucura cel mai mult fiica mea de 5 ani jumatate este de asemenea pasionata de cai si sportul ecvestru. Un lucru foarte important, comun vinului si echitatiei = ECHILIBRUL

Am descoperit ca sunt foarte multi oameni, bine pozitionati in societate, care au dezvoltat o pasiune pentru cai (veti vedea ca sunt din ce in ce mai multe cluburi de echitatie unde poti sa tii un cal, si chiar este de “bon ton” sa detii un cal) – unii au un cal din pasiune, altii pentru ca “da bine la imagine”

 
In concluzie ma bucur ca apreciati vinul din sticlele noastre (in conditiile in care de acum in fiecare an via va creste in maturitate si acest lucru isi va pune amprenta pozitiv asupra vinurilor noastre, stiut fiind faptul ca strugurii provin din plantatii tinere, care la momentul vinificarii prima data in 2011 aveau 4 ani).

 
Inca de la inceputul proiectului Casa de Vinuri Cotnari am stiut ca ne vom lupta cu pareri preconcepute (nu este cazul dvs, recunosc,) dar cu fiecare eveniment la care participam lucrurile se schimba, si asta ne incurajeaza sa continuam pe acest drum deloc usor. In viitorul apropiat, speram sa se vorbeasca despre Casa de Vinuri Cotnari ca fiind cei care ofera vinuri excelente, care au stat la baza recuperarii istorice a unui soi autohton – Busuioaca de Bohotin (pe cat de valoros si placut pe atat de dificil in plantatie si vinificare), care sprijina comunitatea prin suportul oferit la diferite evenimente ale acesteia, care au contribuit la cresterea serviciilor in industria ospitalitatii (printr-un proiect care il vom implementa in 2013).

Avem destul de multi asi in maneca pe care ne bazam: doar vechi soiuri romanesti in portofoliu, echipa tanara (vanzari, oenolog), dorinta de a face lucrurile asa cum trebuie si de a oferi vinuri de foarte buna calitate, crama noua cu tehnologie de ultima ora, pentru prima data pentru un producator din podgoria Cotnari avem portofoliu complet (vinuri albe, rose si rosii), corectitudinea ca stil de a face business, sprijinul actionarilor pentru reusita proiectului.

 
Imi pare rau ca nu se scrie despre podgoria Cotnari si astfel:

– privatizare prin MEBO (salariati) reusita – o firma privata care are performante (unde ar fi fost ROMANIA daca, nu 50%, dar macar 25% din privatizari prin MEBO ar fi fost reusite)
– cresterea suprafetei cu vie de la 1100 ha in 2004 la aprox 1800 ha in 2012

– taxe, impozite platite la zi

– cei care achizitioneza aprox 50% din bulinele D.O.C. (care inseamna o certificare a statului, taxa platita statului pentru fiecare sticla livrata, etc)

– cei care au investit 20 milioane de euro in ultimii ani in tehnologie si plantatii
dar vad ca ma transform in PR al celor de la SC COTNARI SA si eu vreau sa-mi vad doar de Casa de Vinuri Cotnari (oricum cu prima ocazie cand ne vedem va pot lamuri cu fondurile pentru promovare dintr-un post anterior)

  

Cu respect,

Catalin Avasalcei

Director Vanzari – Casa de Vinuri Cotnari”

 

10 responses so far

10 Responses to “Drept la replica: Casa de Vinuri Cotnari ne raspunde!”

  1. Costel Cainamisiron 14 Dec 2012 at 11:02 AM

    Domnule Director Vanzari Catalin Avasalcei,

    Incercati sa va rezolvati problemele din ograda proprie, fara sa faceti referiri la Vinarte.
    Daca erati un pic mai destept, probabil ca faceati dumneavoastra un asemenea eveniment de arta si acum eu eram cel care murea de ciuda ca nu mi-a venit mie o asa idee.
    Oricum, nu e tarziu sa iesiti la rampa cu o idee spectaculoasa, pana cand Alina iese la pensie !!!

    Cu bine,

    Costel Cainamisir
    Vinarte

    [Raspunde]

    Catalin Avasalcei Reply:

    @Costel Cainamisir,
    Imi pare rau ca asta ati inteles dvs. Felicit VINARTE pentru ce a facut la GoodWine editia de toamna, un eveniment reusit dupa parerea mea (nici gand de murit de ciuda)
    Ce am vrut sa transmit era “cantarirea cu unitati diferite de masura” atunci cand e vorba de un producator a carei “vina” este cuvantul COTNARI din denumirea cramei…

    cu respect,

    Catalin Avasalcei
    Casa de Vinuri Cotnari

    [Raspunde]

  2. Zolion 14 Dec 2012 at 12:50 PM

    Din p?cate nu am ajuns la GoodWine, de?i ar fi fost primul târg de vinuri din România pentru care a? fi sacrificat ni?te bani cu transportul ?i cazarea.

    Îns? eu niciodat? nu m? opresc la standurile unde vinurile sunt servite de feti?e de companie (de fapt s-a întâmplat o singur? dat? la VinVest, când mi-am înv??at lec?ia). M? intereseaz? vinul ?i un om cu care pot povesti despre ele.

    A?adar oricât de frumoase ar fi fetele ?i oricât de zâmbitoare, dac? nu ?tiu s? povesteasc? despre vinul pe care îl toarn? nu prea au ce s? caute la un festival, târg, salon de vinuri. Bine-n?eles excep?ia este când vinul nu este prea atr?g?tor ?i trebuie atras publicul cu alte metode. Dar publicul atras a?a niciodat? nu va fi cel cunosc?tor ?i apreciator de calitate.

    Cotnariul mai trebuie s? lucreze mult la calitate, la fel ca ?i Murfatlarul ?i Jidveiul. Dar da, au început s? p??easc? pe drumul cel bun, trebuie doar s? se scape de obiceiurile vechi.

    [Raspunde]

    Dan Micuda Reply:

    @Zoli, Nu ai pierdut cine stie ce de la Goodwine, nu au fost asa multe noutati de la noi. Mai interesante au fost importurile.
    In rest, fiecare pasare canta pe limba ei…si fiecare producator alege cum sa isi promoveze vinurile si imaginea.
    Pana la urma piata (Maria Sa consumatorul 🙂 )este cea (cel) care va da masura adecvari fiecarei abordari…
    Restul sunt opinii personale, pe ale mele le-am prezentat in postul de miercuri.

    [Raspunde]

  3. Zolion 14 Dec 2012 at 1:08 PM

    Singura mea problem? este c? m?ria sa consumatorul trebuie educat. Altfel ajungem ca la ?tirile de la ora 17,00.
    ?i educarea asta este ?i responsabilitatea vinarilor! Iar cu pi?ipoance e greu de f?cut acest lucru. ?i s? nu fiu acuzat cu sexism, cunosc foarte multe fete frumoase ?i de?tepte care chiar se pricep la vinuri ?i cu care este o pl?cere s? poveste?ti. Eu pe ele le vreau! 🙂

    Iar dac? totu?i nu se poate m? mul?umesc ?i cu un angajat al cramei respective, fie ?i doar un simplu culeg?tor de struguri cu care pot povesti despre ceea ce face în cram?.

    [Raspunde]

    Catalin Avasalcei Reply:

    @Zoli,
    la standul Casei de Vinuri Cotnari, pe toata perioada evenimentului au fost disponibili pentru a furniza informatii solicitate de vizitatori: Cristian Grigore – somelier, manager restaurant Rossetya, Marian Rotaru – director vanzari Bucuresti, Catalin Avasalcei – director national de vanzari si Alina – hostes agentia Codmodels; inainte de eveniment Alina a avut parte de un training si putea, si a oferit si ea informatii despre producator si vinurile acestuia, imbucuratoare fiind dorinta ei de a aprofunda cunostintele in domeniul vinului, prin urmarea unor cursuri de profil

    [Raspunde]

    Zoli Reply:

    Eu nu contest asta. Nu am fost prezent.
    Eu vorbesc în general despre un fenomen care este foarte valabil în România.

    [Raspunde]

    Dan Micuda Reply:

    @Zoli, Perfect de acord cu tine…dar din pacate de astai ca tine sunt putini. Majoritatea vor sa faca poze cu fetele la stand..:)

    [Raspunde]

  4. […] urma dreptului la replica pe care l-am prezentat ieri din partea celor de la Casa De Vinuri Cotnari (prin vocea D-lui Catalin Avasalcei, director de […]

  5. faxfaxon 23 Dec 2012 at 6:25 PM

    Mda. Zicea Dl. Catalin Avasalcei ceva de privatizarea MEBO, serios?! si ce a facut SC COTNARI cu cei care i-au ajutat sa se privatizeze ? I-au dat afara dupa ce si-au vazut realizate interesele. Oameni seriosi care au muncit din greu pentru a ridica si mentine aceasta companie Cotnari, au fost aruncati in strada asemeni unor gunoaie. Apropo MEBO nu zice ceva si de angajarea copiilor actionarilor?! Dar cand e vorba de respectat drepturile angajatilor si a actionarilor…ploua!

    [Raspunde]

Trackback URI | Comments RSS

Leave a Reply