Mar 23 2012
Scurt intermezzo: utilitatea bloggerului de vin la o lansare oficiala (de vinuri)
Este o chestiune care ma bantuia mai demult: care este rostul meu, ca persoana care scriu despre vinuri dintr-o pasiune personala si fara nici o legatura sau interes finaciar sau commercial, la o lansare oficiala de vin? Ce trebuie sa fac, de ce sunt invitat?
Bine in afara sa ma documentez si sa scriu despre vinurile respective pe blogg; despre care oricum as fi scris la un moment dat cand ma intalneam cu ele.
Dilema a devenit brusc acuta azi dimineata (sic!) cand am citit postarea lui George de aici. Si cum tot eram cativa care ne-am dat cu parerea prin comment-uri pe acelasi subiect, pentru a nu cadea in uitare si pentru ca nu am pretentia ca toata lumea sa citeasca aberatiile noastre din comentariile postarilor de pe bloguri (oricum mai mult ne comentam intre noi) o sa sintetizez doua-trei opinii care au reiesit din discutiile respective. Mentionez ca acestea sunt mai mult pareri din perspectiva noastra. Pentru cealalt punct de vedere astept feedback-ul de la cei care organizeaza evenimentele respective.
Mentionez ca nu am nimic impotriva acestor gen de evenimente, le gasesc extrem de utile mai ales in peisajul arid si vaduvit de calitate al viticulturii autohtone si uneori (cand imi permit timpul, programul si banii) reusesc sa ajung la unele din ele. Deci sper ca nu voi fi taiat de pe lista de invitati de acum incolo..:))
Ce regasiti mai jos este un doar inventar al unor pareri personale exprimate de subsemnatul si de alti doi colegi. Deci in ordinea aparitiei, fara sa le comentez, pentru ca de fapt sunt deja comentarii la comentarii:
Alin: “Am intalnit in bransa asta oameni care te invita sa le incerci vinul si care se asteapta sa te inchini in fata acestuia ca in fata unei icoane indiferent daca e bun sau prost, oameni care daca ai scris mai de rau despre unul din vinurile lor te amentinta cu mascatii sau te scot definitiv din cercul lor de “prieteni”, oameni care cred ca a lor crama e buricul pamantului si daca nu te invita ei la evenimente o sa mori de foame si n-o sa mai ai despre ce scrie. :)) …right!”
George: “Secretul succesului (..), bazat pe doua grupuri: 1. presa(cat mai generalista- financiarul, mediafax, treburi din astea) 2. costumatii. Dau bine in poze, poate o sa si cumpere vin pentru hotelurile/buznisurile lor.
Treaba cu interesul acordat bloggerilor presupun ca se bazeaza pe necunoasterea impactului si a intinderii sale. Adica a auzit lumea de new-media, nu prea stie ce face, dar e la moda si deci trebuie neaparat sa chemi si niste ciudati din astia, sa puna poze pe facebook. Daca nu-i chemi cine stie ce se poate intampla?”
Eu, intr-un moment de revelatie (si inspiratie) personala apropiat de epifanie: “Din punctul asta de vedere avem utilitatea babelor de la biserica: stim cu ce e slujba, il stim pe popa, ne dam seama cand mai falseaza sau sare peste vreun pasaj, stim cat e mercurialul la nunti, botezuri, inmormantari, stam mai in spate (ca in fata sta establishment-ul cu costum) si carcotim pe infundate, iar apoi umplem satul de barfe si rautacisme..:))”
Astept(am) in continuare idei si perspective noi! Numai asa putem progresa, atat noi cat si “industria”..:)
Din categoria “cine sunt eu, de unde vin (si cat costa)?”
[Raspunde]
Dan Micuda Reply:
March 23rd, 2012 at 2:02 PM
@George Mitea, Sau cat (te) costa sa vin…:))
[Raspunde]
Hm, sa-mi intreb agentul de PR cat e pretul luna asta.
[Raspunde]
Dan Micuda Reply:
March 23rd, 2012 at 2:12 PM
@George Mitea, Eu de obicei intreb sotia cat ma costa ..:))
[Raspunde]
Hmm, in cazul sotiei, e cam de nepretuit 😀
[Raspunde]
Dan Micuda Reply:
March 24th, 2012 at 12:23 AM
@Ciprian, Corect, priceless…:)
[Raspunde]
he he, true, true
[Raspunde]